Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:49 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Windows strejker - Alle windows...

jeg ku ikke helt finde en passende kategori for det kom jo ind under flere steder...

Se jeg har nu det problem at min computer ikke virker...
Jeg har prøvet samtlige versioner af windows som jeg ligger inde med (undtagen 95-2 som jeg ikke ville nedværdige mig til) og _alle_ på nær een laver fejl:

Win98: kommer bare med en \"generel beskyttelksesfejl\" mens den stadig er i dos og siger at jeg ska genstarte computeren.... hver gang jeg booter op....
WinME:  de første 2 gange jeg bootede op skrev den at der var en fejl i reg.databasen og genstartede for at reparere den.... Derefter lavede Explorer.exe fejl i MShtml.dll hver gang jeg forsøgte at åbne et explorervindue... (denne computer.... )
Win2k:  laver konstant \"Application error\" og \"Application terminated\"
XP rc2:  går i stå under installationen hvor den skriver \"setup is  starting windows\"
XP final:  går ned efter installationen hvor den indlæser den grafiske del af installationen.... der hvor windows loading-logoet kommer frem toner det lige akkurat frem for så at forsvinde  meget brat.........

Se det eneste der faktisk virker er XP-beta2 (whistler) og det er ikke så fedt når man ska bruge sin com til dos-lyd (som betaen ikke støtter)
Alle disse versioner af windows har kørt fint på andre computere....

Min hardware er som følger:
(* betyder at jeg har prøvet uden den del)

Epox Ep8kta3+
T-fugl 900@1066 (har oxo prøvet uden at clocke den)
512MB PQI PC133 ram
Asus V8200deluxe GeForce3* (prøvede med mit gamle tnt2)
Maxtor DiamondMAX 30Gb ATA100hdd
Quantum Fireball CR8.4A 8,4Gb Hdd*
SB live*
Edimax Netkort*
Yamaha CRW2100 cdrom brænder (er oxo mit CD-ROM drev)

oops... det blev vist lidt langt....
Håber i ka hjælpe...
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:53 #1
Muligvis RAM fejl... Det lyder lidt som min første oplevelse med den nye 128MB PC133 PQI RAM... Den var defekt.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:54 #2
Har du mulighed for, evt. at bytte RAM klodsen til en anden?
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:54 #3
Lavede du en \"ren\" installation?
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:55 #4
Bros.>> nop... jeg har kun den ene... ´_`
J.robert>> jep... format c: og alt det der...
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:56 #5
En applikations fejl er, som regel noget hardware windows ikke kan kommunikere med.

Hvis du prøver at åbne i \"Safe Mode\".
- Får du så samme fejl?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:57 #6
Hvis du er villig til at ofre alle dine data, kan du søge på yahoo.com efter filen maxllf.exe. Boot computeren med boot-diskette og kør maxllf.exe. Det low-level formatterer (magnetiserer) hele harddisken.
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:58 #7
Ja, ikke fordi jeg mistænker noget, men er det \"lovlige\" systemer. - Hackere har tendens til at ødelægge nogen vitale dele i regedit, for at få det til at virke.
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:59 #8
j.robert>> det orkede jeg ikke... jeg har arbejdet med  at få det til at virke det meste af ferien så jeg hav bare w2k af og whistler ind...
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:00 #9
w98 er 100% lovlig...
wME er direkte klon af en lovlig
w2k er samme
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:02 #10
Ok, betyder det du kun skal have en forklaring på det skete og ikke et løsningsforslag?

Hvis det er en forklaring.
- Så er det en hardware inkompatibilitet, manglende BIOS Update eller fejl på CD.
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:04 #11
Og du har husket at installere en Chipset driver til din ATA/100 Harddisk ikke???
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:04 #12
j.robert>> nej nej.... det er ikke det..
som skrevet har alle versionerne virket på andre computere...
Bios er så ny som den ka være...
så der er jo nok kun ram tilbage... je må nok lige låne noen...
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:05 #13
chipsetdriver???
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:09 #14
Yep!
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:10 #15
mener du chipsetdriver som Via4in1???
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:16 #16
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:20 #17
Jo, selvfølgelig er det Via4in1 (dumme mig):
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1434v.zip
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:22 #18
tjo... men i hverken win98, winME og win2k ka jeg få lov til at køre programmet....
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:27 #19
Ok, ovenstående skulle være nyeste.
- Det er sikkert den samme som du har.

Her er iøvrigt step by step tutorial til installering af driver?
http://www.viaarena.com/?PageID=2

Men prøv RAM og se om det virker.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:28 #20
Tak for point...
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:28 #21
*takker*
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:30 #22
j.robert > Jeg mener, du bør få din bid af kagen...
http://www.eksperten.dk/spm/123499
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:35 #23
Jeg takker ;)
- Det kalder jeg Expert ånd!
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:37 #24
Alt for eksperten.dk... DE STYRER!
Avatar billede vaase Nybegynder
21. oktober 2001 - 09:09 #25
Inden du siger at rammen er defekt til forhandler
så husk at checke om du kan køre med 512mb ram klodser, der nogen bundkort som ikke understøtter klodser over 256mb.