Avatar billede mat Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

chromeless pos fra flash

Nu ved jeg ikke om det er den helt rigtige kategori, men here goes:

Jeg har fundet det her script til et chromeless fra flash:

http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/Open_a_chromless_window/index.shtml

..men hvis jeg nu vil kunne styre hvor på skærmen det skal dukke op, hvordan griber jeg det så an?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:35 #1
Inde i JavaScript filen sætter du positionen.

position: absolute; left:  0px; top:  0px;

Står en 20 linier nede.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:43 #2
Hov forkert kode.

her:

Stadig i .js filen ca 4-5 linier nede.

var windowX = Math.ceil( (window.screen.width  - windowW) / 2 );
var windowY = Math.ceil( (window.screen.height - windowH) / 2 );

Disse 2 linier centrerer vinduet. Vil du ændre det kan du nøjes med.

var windowX = 100;
var windowY = 100;

/Nikolaj
Avatar billede muffenet Nybegynder
24. oktober 2001 - 03:43 #3
>>>> nikolaj...
hvor skal :
var windowX = 100;
var windowY = 100;
indsættes??
jeg har prøvet efter W og H, som jo styrer størrelsen osv... men uden held!! vinduet popper stadig op i midten...
prøver jeg at ændre:

openchromeless(theURL, wname, W, H osv... til:

openchromeless(theURL, wname, W, H, windowX, windowY, osv...

virker det slet ikke, men det måske bare mig der er javaspasser?!?

her er koden:

<script language=\"javaScript\" type=\"text/javascript\" SRC=\"java.js\"></SCRIPT>

<script>
function openIT() {
theURL=\"info.htm\"
wname =\"CHROMELESSWIN\"
W=220;
H=365;
windowCERRARa = \"close_a.gif\"
windowCERRARd = \"close_d.gif\"
windowCERRARo = \"close_o.gif\"
windowNONEgrf = \"none.gif\"
windowCLOCK = \"clock.gif\"
windowREALtit = \"INFO/CONTACT&nbsp;\"
windowTIT = \"<font face=verdana size=2 color=white>&nbsp;INFO/CONTACT</font>\"
windowBORDERCOLOR = \"#333300\"
windowBORDERCOLORsel = \"#333300\"
windowTITBGCOLOR = \"#333300\"
windowTITBGCOLORsel = \"#333300\"
openchromeless(theURL, wname, W, H, windowCERRARa, windowCERRARd, windowCERRARo, windowNONEgrf, windowCLOCK, windowTIT, windowREALtit , windowBORDERCOLOR, windowBORDERCOLORsel, windowTITBGCOLOR, windowTITBGCOLORsel)
}

</script>

hvis du kan løse mit problem er der 500 point at hente... (de sidste 400 syns jeg martin skal ha´ da han har gjort et stort arbejde INDEN han postede denne her) eller er der \"loft\" på hvor mange point man kan dele ud???

jesper
Avatar billede muffenet Nybegynder
24. oktober 2001 - 04:09 #4
>>> nikolaj og mat - jeg indså lige at man skal tildele point når man opretter en tråd... så smart er jeg bare... -
>>> martin du kan vist roligt \"lukke\" denne her tråd, da den er 3-4 dage \"gammel\" jeg opretter en ny i Java forum´et...
men tak alligevel.. (:
jesper
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:08 #5
Hov ???

Fik du det løst?

De 2 står inde i javaSCript filen.

Disse 2 linier centrerer vinduet. Vil du ændre det kan du nøjes med.

var windowX = 100;
var windowY = 100;

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:09 #6
muffenet - Jeg ville gerne have svaret dig, men jeg har ikke været på Eksperten et par dage.
Avatar billede mat Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:48 #7
>nikolajdu, problem solved, og vi takker for din hjælp :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:49 #8
SÅ lidt :-)