Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:07 Der er 7 kommentarer

Sms sender

Er der nogen der kan lave en sms-sender fra bunden... og er det muligt at \"putte\" et input fra et vb program ind i den...
Avatar billede cyberinet.com Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:11 #1
Jeg har en sms sender som jeg har lavet fra bunden. Hvad tænker du på med at indsætte et input?

- Stefan
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:14 #2
jo jeg har lavt en primitiv sms sender i vb men det er bare med en lille browser der linker til en sms sender... jeg ville bare høre om det kunne lade sig gøre at sende et input fra programmet over til en asp-sms-sender...
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:32 #3
HALLO
Avatar billede apocryphal Nybegynder
20. oktober 2001 - 19:32 #4
Send et HTTP post til siden den ligger på.

HTTP post ser sådan her ud:

socket.SendLine(\"POST /\");
socket.SendLine(\"Content-Type: text/html\");
socket.SendLine(\"Content-length: \" + line.length);
socket.SendLine(\"\");
socket.SendLine(line);

Line er din variabel indeholdene informationer i dette format:

variabel=værdi&variable=værdi

--
Jonas
Avatar billede trumf Nybegynder
20. oktober 2001 - 19:41 #5
Jo det kan du da godt. Det du kalder en asp-sms-sender er i virkeligheden f.eks. Jmail.
Du sender beskeden som en mail til brugerens mobiltelefon.
\"mailadressen\" er brugerens nummer + @sms.mobilix.dk altså xxxxxxxx@sms.mobilix.dk
Husk at der skal være en gyldig afsender mailadresse, eller kommer den ikke frem.
xxxxxxxx@sms.mobilix.dk virker til alle modtagere, uanset hvilket mobilselskab de har.

ex.
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
JMail.ServerAddress = \"mail.ditdomæne.dk\"
JMail.Sender        = \"sms@ditdomæne.dk\"
JMail.Subject      = \"SMS til dig\"
JMail.AddRecipient  modtager(\"nummer\") & @sms.mobilix.dk
JMail.Priority      = 1
JMail.AddHeader    \"Originating-IP\", Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
JMail.Body          = besked
JMail.Execute
Avatar billede rasmustest Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:45 #6
ved godt jeg ikke har lavet den, men håber du kan bruge den

den er god!!!!

http://www.asp.dk/sources.asp?mode=view_source&cat_id=0&id=1062&tech_id=1
Avatar billede c Nybegynder
02. juli 2003 - 22:20 #7
vil lige gøre opmærksom på at de fleste mobil selskaber har lukket for muligheden for afsendelse af sms fra internettet, med mindre serveren har tilsluttet en form for smsgateway...

En smsgateway koster fra ca. 7000 ex moms + sms takst for hver sms, og op efter...

mvh
christian