Avatar billede limemedia Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:17 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

FreeBSD4.3 crashet

Ja, selvfølgelig skal det ske for selv den bedste... Strømmen ryger og samtlige computere slukker indenfor et splitsekund... Det at filer ikke var gemte overlever jeg, men at min FreeBSD server nu nægter at starte er mere ged.

Eller rettere den starter, kan pinges osv. men at telnette, se apachen eller connecte til samba, nææ nej. Jeg får

inetd[230] /usr/local/sbin/nmdb[fortløbende tal] : exit status 0x100
og
inetd[230] netbios-ns/udp server failing (looping), service terminated

Om jeg skal formatere svinet går det, men hvordan redder jeg data på disken ? har temmelig essentiel data liggende uden backup (brænderprogram er i posten et sted, men ikke ankommet)

Gode råd modtages med kyshånd !

/ LJ
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:19 #1
ahh, jeg kan fra bsd\'en åbne en ftp ud og redde lidt på den måde... men er ikke perfekt med flere gb data
Avatar billede skwat Praktikant
20. oktober 2001 - 22:14 #2
kan du ikke logge ind på boksen?

Sætte en anden disk i og mounte den?
så længe at det bare er apache, telnetd og samba der er død så kan du nok mounte en ekstra disk
Avatar billede skwat Praktikant
20. oktober 2001 - 22:16 #3
hvis du vil tage den over netværk vil jeg altså vælge ftp da det for det meste er den hurtigste måde at gøre tingene på
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. oktober 2001 - 03:35 #4
jeg kan ftp fra boksen, ikke til... jeg kan godt logge ind - så jeg prøver at hive data ud og tag en kopi af databasen... Så får jeg endda mulighed for at lege med 4.4
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:26 #5
satte en ftp server på min workstation og reddede data... ser ud til at det var et sammenfald med sambaen samtidig med at min router mente min bsd skulle have ny ip der forsagede problemet.

installerer nu 4.4 og uden dhcp
Avatar billede skwat Praktikant
21. oktober 2001 - 11:51 #6
god idé
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:58 #7
løsningsmodellen eller det faktum jeg installerer 4.4 ?
Avatar billede skwat Praktikant
21. oktober 2001 - 12:08 #8
Det hele men mest at du gør det uden DHCP.

http://fotx.net/skwat
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:12 #9
Øhh, at den har fået en ny IP bør mig bekendt IKKE kunne slå samba ihjel, men kun give problemer som så vil blive løst ved at skifte den den \"gamle\" IP.
Avatar billede skwat Praktikant
21. oktober 2001 - 12:24 #10
njaah det er nu også mest bare en personlig holdning til DHCP, jeg er ikke glad for det
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:38 #11
skwat > Jeg er ganske enig, derfor er dhcp også slået fra i min router.