Avatar billede jabp Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:43 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

HJÆLP ... Jeg har får nimda

Hejsa

Jeg har lige fået Nimda gennem en mail, med en readme.exe fil som selv startede.

Jeg har lige installeret McAfee men jeg kan ikke starte programmet :(

Hvordan komme jeg så af med den satans virus ?
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:44 #1
formater det plejer at hjælpe
Avatar billede stig3 Mester
20. oktober 2001 - 12:47 #2
prøv denne online scanner:
http://housecall.antivirus.com

Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2001 - 12:59 #3
Gå på expertftps hjemmeside og hent hent værktøj til at fjerne virus med og sørg så for at få en virusscanner på, som f.eks. Norton 2002, den er suveren.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Avatar billede fcs Novice
20. oktober 2001 - 13:00 #4
Læs mere om den her og der kan du under \"Automatic removal\" (ca. midt på siden) hente et tool der fjerner den
Avatar billede jgk Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:02 #5
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2001 - 13:02 #6
MCafee er ikke hvad det har været desværre, de har ged i deres program efter de er begyndt at sprede den over harddisken, så noget ligger i en mappe og andet ligger i en anden mappe. Når så Mcafee ved auto opdate tror at den skal lægge det i en mappe, men man har bestemt at det nu skal være en anden mappe så går der kuk i systemet og dermed er problemerne der.
Avatar billede lum Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:53 #7
Nortons virusfjerner virker fortrinligt - har selv lige været igennem hele gedemarkedet. http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.nimda.a@mm.removal.tool.html  er det direkte link til en Nimda-fjerner, og den virker.
Avatar billede lum Nybegynder
20. oktober 2001 - 14:13 #8
Et stykke nede i teksten kommer du til: 1. Download the Fixnimda.com file  - den gemmer du så derhjemme og kører derfra - så har du den også klar næste gang.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2001 - 15:57 #9
Ja lum det er den samme som ligger på expertftp.
Avatar billede lum Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:29 #10
Der kan man bare se - jeg kender ikke dette site, men har hentet direkte tidligere - Det er da rart at se at vi er enige om at den er suveræn. Under alle omstændigheder håber jeg jabp får bugt med den.
Avatar billede jabp Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:47 #11
Den patch siger at jeg ikke har Nimda :)

Ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede lum Nybegynder
25. oktober 2001 - 18:01 #12
Det glæder mig da, at du i det mindste ikke har Nimda´en. Samme sted er der også nemme removal-tools til andre typer, se http://www.symantec.com/avcenter/tools.list.html