Avatar billede webbie Nybegynder
20. oktober 2001 - 06:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er der galt!!

!! JEG HAR DESVÆRRE IKKE FLERE POINT !!

Hvis i kigger forbi www.mbk.dk vil i se at et af min php kald laver generere en fejl... men prob er bare - når jeg køre den på min egen computer - så virker det fint det hele...

Hvad kan være fejlen.
Her er koden... kig efter \"Her tjekker den om man er banned\" - det er i 3. linie af det afsnit det er galt!

<!--
        JWNewsPHP 1.0
Dette script må frit bruges så længe disse linier forbliver...
Scriptet er programmeret af Well Rachid ( http://www.web-zone.dk & http://www.Rachid.dk ) email -> Well@web-zone.dk eller wel_rachid@hotmail.com Der må ikke tjenes penge p&aring;
dette script uden Well_R ved det! -->
<?
require(\"config.php\");
        mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass);
        mysql_select_db($database);

// <----------------------------------- HER STARTER UNBAN_IP ----------------------------------->
        if ($action == \"unban_ip\"){
if ($HTTP_POST_VARS[nick] == $admin_nick && $HTTP_POST_VARS[pass] == $admin_pass) {
MYSQL_QUERY(\"DELETE from banlist WHERE ip=\'$HTTP_POST_VARS[ip]\'\");
print \"Brugeren med IP\'en $HTTP_POST_VARS[ip] er ikke længere banned!\";
}

// <----------------------------------- HER SLUTTER UNBAN_IP----------------------------------->
// <----------------------------------- HER STARTER BAN_IP ----------------------------------->
        elseif ($action == \"ban_ip\"){
if ($HTTP_POST_VARS[nick] == $admin_nick && $HTTP_POST_VARS[pass] == $admin_pass) {
MYSQL_QUERY(\"INSERT INTO banlist (ip) VALUES(\'$HTTP_POST_VARS[ip]\')\");
print \"Brugeren med IP\'en $HTTP_POST_VARS[ip] er blevet banned!\";
}
exit;
}

// <----------------------------------- HER SLUTTER BAN_IP----------------------------------->
// <----------------------------------- HER TJEKKER DEN OM MAN ER BANNED ----------------------------------->
$ip = $REMOTE_ADDR;
$res_ban = mysql_query(\"SELECT * FROM banlist WHERE ip = \'$ip\'\");
    if (mysql_num_rows($res_ban)) { ?>

Sorry - du er banned :o( - kontakt webmasteren! <? ; }
    else {

// <----------------------------------- HER SLUTTER BAN-TJEK ----------------------------------->
// <----------------------------------- HER STARTER ADMIN_LOGIN----------------------------------->
if ($action == \"admin_login\") { ?>
  <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"admin_option\">
Admin brugernavn : <input type=\"text\" name=\"nick\" maxlength=16 value=\"\"><br>
Admin kode : <input type=\"password\" name=\"pass\" maxlength=16 value=\"\"><br>
                        <input type=\"submit\" value=\"Login\"></form><?
}

// <----------------------------------- HER SLUTTER ADMIN_LOGIN ----------------------------------->

// HELE ADMIN MODUL STARTER HER - LIGE PÅ NÆSTE LINIE

// <----------------------------------- HER STARTER ADMIN_OPTION----------------------------------->
if ($nick == $admin_nick && $pass == $admin_pass) { // admin-tjek starter

        if ($action == \"admin_option\"){

    if ($admin_action == \"slet\"){
            mysql_query(\"DELETE from $tabel WHERE id=\'$HTTP_POST_VARS[id]\'\");
            print \"Nyheden er blevet slettet\";
        }
    if ($admin_action == \"slet_alle\"){
            mysql_query(\"DELETE from $tabel\");
            print \"Databasen er tømt!\";
        }
    if ($admin_action == \"ret_nyhed\"){
            mysql_query(\"UPDATE $tabel SET nick=\'$HTTP_POST_VARS[navn]\', email=\'$HTTP_POST_VARS[email]\', resume=\'$HTTP_POST_VARS[resume]\', nyhed=\'$HTTP_POST_VARS[nyhed]\', tid=\'$tid\' WHERE id=\'$id\'\") or die (mysql_error());;
            print \"Nyheden er blevet opdateret!\";
        }
    if ($admin_action == \"ret\"){
            $res = mysql_query(\"SELECT * from $tabel WHERE id=\'$HTTP_POST_VARS[id]\'\");
            $row = mysql_fetch_array($res);
    include(\"ret_skabelon.php\");
        }
    else{
?>
<table width=\"100%\" border=\"0\" height=\"8\">
  <tr>
    <td width=\"46%\">
      <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
        <div align=\"center\">
          <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"skriv\">
          <input type=\"hidden\" name=\"nick\" value=\"<?print \"$nick\";?>\">
          <input type=\"hidden\" name=\"pass\" value=\"<?print \"$pass\";?>\">
          <input type=\"submit\" value=\"Tilføj nyhed\" name=\"submit2\">
        </div>
      </form></td>
    <td width=\"54%\">
      <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
        <div align=\"center\">
          <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"admin_option\">
          <input type=\"hidden\" name=\"admin_action\" value=\"slet_alle\">
          <input type=\"hidden\" name=\"nick\" value=\"<?print \"$nick\";?>\">
          <input type=\"hidden\" name=\"pass\" value=\"<?print \"$pass\";?>\">
          <input type=\"submit\" value=\"Tøm databasen\" name=\"submit\">
        </div>
      </form>
    </td>
  </tr>
</table>
<?

include(\"admin_skabelon.php\");

}
// <----------------------------------- HER SLUTTER ADMIN_OPTION ----------------------------------->

// <----------------------------------- HER STARTER TILFOEJ_NYHED ----------------------------------->
        elseif ($action == \"tilfoej_nyhed\"){

            $nick = $HTTP_POST_VARS[nick];
            $email = $HTTP_POST_VARS[email];
            $titel = $HTTP_POST_VARS[titel];
            $resume = $HTTP_POST_VARS[resume];
            $nyhed = $HTTP_POST_VARS[nyhed];
            $cat = $HTTP_POST_VARS[cat];
            $ip = $HTTP_POST_VARS[ip];

              if ($nick == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde dit navn!<br>\";
                }
              if ($email == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde din email adresse!<br>\";
                }
              if ($titel == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde titel-feltet!<br>\";
                }
              if ($resume == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde resumé-feltet!<br>\";
                }
              if ($nyhed == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde nyheds-feltet!<br>\";
                }
            if ($nick != \"\" && $email != \"\" && $titel != \"\" && $resume != \"\" && $cat != \"\") {

                    mysql_query(\"INSERT INTO $tabel (nick, titel, resume, nyhed, cat, email, ip)
                        VALUES(\'$nick\', \'$titel\', \'$resume\', \'$nyhed\', \'$cat\', \'$email\', \'$ip\')\") or die (mysql_error()); ;

                        print \"Din nyhed er blevet tilføjet.\";?>
<br>
                                <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
                                <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"alle\">
                                <input type=\"submit\" value=\"Gå til databasen\"></form><?
            }
// <----------------------------------- HER SLUTTER TILFOEJ_NYHED ----------------------------------->
// <----------------------------------- HER STARTER SKRIV ----------------------------------->
      elseif ($action == \"skriv\"){ ?>
          <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
            Dit navn: <input type=\"text\" name=\"nick\" maxlength=16 value=\"\"><br>
            Din email adresse: <input type=\"text\" name=\"email\" maxlength=40 value=\"\"><br>
            Titel: <input type=\"text\" name=\"titel\" maxlength=20 value=\"\"><br>
            Hvilken kategori passer nyheden bedst under :
                <SELECT name=\"cat\">
                    <option value=\"Kollegiet\">Kollegiet</option\">
                    <option value=\"Esbjerg\">Esbjerg</option\">
                    <option value=\"EsbjergNat\">Esbjerg Natteliv</option\">
                    <option value=\"KolForening\">Kollegie Forening</option\">
                    <option value=\"Andet\">Andet</option\">
                </select> <br>
            <center>Skriv et resumé: <br> <textarea rows=\"10\" name=\"resume\" cols=\"40\"></textarea><br>
            Selve nyheden: <br> <textarea rows=\"10\" name=\"nyhed\" cols=\"40\"></textarea><br></cemter>
                        <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"tilfoej_nyhed\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"nick\" value=\"<? print\"$nick\";?>\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"pass\" value=\"<? print\"$pass\";?>\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"ip\" value=\"<? print \"$REMOTE_ADDR\";?>\">
                        <input type=\"submit\" value=\"Tilføj nyhed\">
</form>
<br>
<?
    }

} // her slutter det med admin tjek!
// <----------------------------------- HER SLUTTER SKRIV ----------------------------------->

// <----------------------------------- HER STARTER ALLE ----------------------------------->
      if ($action == \"alle\"){    ?>

<center>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=Kollegiet\"; ?>\">Kollegiet</a>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=Esbjerg\"; ?>\">Esbjerg</a>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=EsbjergNat\"; ?>\">Esbjerg Natteliv</a>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=KolForening\"; ?>\">Kollegie Forening</a>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=Andet\"; ?>\">Andet</a>
</center>

<?
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM $tabel\");
$tal = mysql_num_rows($res);
if ($tal == \"1\") {
print \"Der er i øjeblikket 1 nyhed i databasen\";
}
elseif ($tal == \"0\") {
print \"Ingen nyheder er i databasen! :(\";
}
else {
print \"Der er i øjeblikket $tal nyheder i databasen\";
}

if ($cat){
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM $tabel where cat = \'$cat\' ORDER BY id DESC\");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
include(\"skabelon.php\");

} // slut på WHILE løkken
} // slut på \"cat\" løkken

if (!isset($cat)){
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM $tabel ORDER BY id DESC\");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
include(\"skabelon.php\");

} // slut på WHILE løkken
} // slut på \"cat\" løkken
}
// <----------------------------------- HER SLUTTER ALLE ----------------------------------->
    elseif ($action == \"laes_nyhed\"){
            $res = mysql_query(\"SELECT * from $tabel WHERE id=\'$id\'\");
            $row = mysql_fetch_array($res);
    include(\"laes_skabelon.php\");
        }
// <----------------------------------- HER STARTER INFOSIDEN ----------------------------------->
elseif ($action == \"\") {
print \"
<center>
<OBJECT classid=\\\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\\\"
    codebase=\\\"http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0\\\"
    ID=startside WIDTH=500 HEIGHT=252>
    <PARAM NAME=movie VALUE=\\\"startside.swf\\\">
    <PARAM NAME=menu VALUE=false>
    <PARAM NAME=quality VALUE=high>
    <PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
    <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
    <EMBED src=\\\"startside.swf\\\" quality=high bgcolor=#FFFFFF menu=false wmode=transparent
        WIDTH=500 HEIGHT=252 TYPE=\\\"application/x-shockwave-flash\\\"
        PLUGINSPAGE=\\\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\\\">
    </EMBED>
</OBJECT>
</center>
\";}
// <----------------------------------- HER SLUTTER INFOSIDEN ----------------------------------->
?>
Avatar billede myplacedk Nybegynder
20. oktober 2001 - 09:01 #1
Prøv lige at indsætte en mysql_error():

$res_ban = mysql_query(\"SELECT * FROM banlist WHERE ip = \'$ip\'\");
echo mysql_error();
    if (mysql_num_rows($res_ban)) { ?>
Avatar billede myplacedk Nybegynder
20. oktober 2001 - 09:02 #2
I øvrigt, når der er en fejl, og der står et linjenummer, så ligger fejlen ALDRIG efter det linjenummer. Så når der står at fejlen er i linje 33, så er det rigeligt, hvis du viser de første 33 linjer.
Og en 4-5 linjer før fejlen plejer også at være rigeligt.

/Niels Andersen
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
20. oktober 2001 - 09:39 #3
Dumt spm. Har du oprettet tabel\'en banlist ?
Avatar billede htx98i17 Professor
20. oktober 2001 - 09:45 #4
webbie-> gider du en anden gang, bruge en lidt mere sigende overskrift end \"hva er der galt\" :)
Avatar billede webbie Nybegynder
20. oktober 2001 - 19:52 #5
Det kan godt være det er et dumt spg. for nogle mennesker... men for mig, som begyndte med php for mindre end 1 måned siden er det altså fordi jeg ikke har en eneste ide om hvad jeg gør galt!! og ja - jeg har oprettet en tabel banlist.

Men alligevel så hjalp dit spg.mål mig lidt på vej... da jeg tjekkede om der var en tabel der hed banlist, fandt jeg ud af, at den hed Banlist - altså med stort B... da jeg ændrede det til \"b\" så virkede det fint! Så lidt ret havde du da!

Og ok - nu ved jeg lidt mere om de der fejl og linje numre... så jeg behøves ikke at give det hele, men jeg vidste ikke hvor meget i skulle bruge. Men tak!

og ja - jeg skal nok prøve at lave en mere sigende overskrift - hvis jeg jo da kan komme på en... du kender det måske selv... man kan ikke lige komme på hvad man skal skrive! Men jeg prøver! ;D

Men Tak for hjælpen.
WeBBie
Avatar billede htx98i17 Professor
20. oktober 2001 - 20:46 #6
helt i orden webbie :-)