Avatar billede webbie Nybegynder
19. oktober 2001 - 20:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

flash og php

Jeg har denne php side, hvor jeg skal ha smidt et flash stykke ind.

Siden er lavet som php og stykket med flash er sidst i koden... den er koblet sammen med en print kommando, men den kommer med følgende fejl:

Parse error: parse error in c:\\apache\\htdocs\\news\\news.php on line 234

Hvad er fejlen... kan man ikke ligge et flash stykke ind i et php script??

Her under er selve scriptet!!!
Stykket er i bunden - start nede fra og kig efter den første center tag!!

<!--
        JWNewsPHP 1.0
Dette script må frit bruges så længe disse linier forbliver...
Scriptet er programmeret af Well Rachid ( http://www.web-zone.dk & http://www.Rachid.dk ) email -> Well@web-zone.dk eller wel_rachid@hotmail.com Der må ikke tjenes penge p&aring;
dette script uden Well_R ved det! -->
<?
require(\"config.php\");
        mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass);
        mysql_select_db($database);

// <----------------------------------- HER STARTER UNBAN_IP ----------------------------------->
        if ($action == \"unban_ip\"){
if ($HTTP_POST_VARS[nick] == $admin_nick && $HTTP_POST_VARS[pass] == $admin_pass) {
MYSQL_QUERY(\"DELETE from banlist WHERE ip=\'$HTTP_POST_VARS[ip]\'\");
print \"Brugeren med IP\'en $HTTP_POST_VARS[ip] er ikke længere banned!\";
}

// <----------------------------------- HER SLUTTER UNBAN_IP----------------------------------->
// <----------------------------------- HER STARTER BAN_IP ----------------------------------->
        elseif ($action == \"ban_ip\"){
if ($HTTP_POST_VARS[nick] == $admin_nick && $HTTP_POST_VARS[pass] == $admin_pass) {
MYSQL_QUERY(\"INSERT INTO banlist (ip) VALUES(\'$HTTP_POST_VARS[ip]\')\");
print \"Brugeren med IP\'en $HTTP_POST_VARS[ip] er blevet banned!\";
}
exit;
}

// <----------------------------------- HER SLUTTER BAN_IP----------------------------------->
// <----------------------------------- HER TJEKKER DEN OM MAN ER BANNED ----------------------------------->
$ip = $REMOTE_ADDR;
$res_ban = mysql_query(\"SELECT * FROM banlist WHERE ip = \'$ip\'\");
    if (mysql_num_rows($res_ban)) { ?>

Sorry - du er banned :o( - kontakt webmasteren! <? ; }
    else {

// <----------------------------------- HER SLUTTER BAN-TJEK ----------------------------------->
// <----------------------------------- HER STARTER ADMIN_LOGIN----------------------------------->
if ($action == \"admin_login\") { ?>
  <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"admin_option\">
Admin brugernavn : <input type=\"text\" name=\"nick\" maxlength=16 value=\"\"><br>
Admin kode : <input type=\"password\" name=\"pass\" maxlength=16 value=\"\"><br>
                        <input type=\"submit\" value=\"Login\"></form><?
}

// <----------------------------------- HER SLUTTER ADMIN_LOGIN ----------------------------------->

// HELE ADMIN MODUL STARTER HER - LIGE PÅ NÆSTE LINIE

// <----------------------------------- HER STARTER ADMIN_OPTION----------------------------------->
if ($nick == $admin_nick && $pass == $admin_pass) { // admin-tjek starter

        if ($action == \"admin_option\"){

    if ($admin_action == \"slet\"){
            mysql_query(\"DELETE from $tabel WHERE id=\'$HTTP_POST_VARS[id]\'\");
            print \"Nyheden er blevet slettet\";
        }
    if ($admin_action == \"slet_alle\"){
            mysql_query(\"DELETE from $tabel\");
            print \"Databasen er tømt!\";
        }
    if ($admin_action == \"ret_nyhed\"){
            mysql_query(\"UPDATE $tabel SET nick=\'$HTTP_POST_VARS[navn]\', email=\'$HTTP_POST_VARS[email]\', resume=\'$HTTP_POST_VARS[resume]\', nyhed=\'$HTTP_POST_VARS[nyhed]\', tid=\'$tid\' WHERE id=\'$id\'\") or die (mysql_error());;
            print \"Nyheden er blevet opdateret!\";
        }
    if ($admin_action == \"ret\"){
            $res = mysql_query(\"SELECT * from $tabel WHERE id=\'$HTTP_POST_VARS[id]\'\");
            $row = mysql_fetch_array($res);
    include(\"ret_skabelon.php\");
        }
    else{
?>
<table width=\"100%\" border=\"0\" height=\"8\">
  <tr>
    <td width=\"46%\">
      <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
        <div align=\"center\">
          <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"skriv\">
          <input type=\"hidden\" name=\"nick\" value=\"<?print \"$nick\";?>\">
          <input type=\"hidden\" name=\"pass\" value=\"<?print \"$pass\";?>\">
          <input type=\"submit\" value=\"Tilføj nyhed\" name=\"submit2\">
        </div>
      </form></td>
    <td width=\"54%\">
      <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
        <div align=\"center\">
          <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"admin_option\">
          <input type=\"hidden\" name=\"admin_action\" value=\"slet_alle\">
          <input type=\"hidden\" name=\"nick\" value=\"<?print \"$nick\";?>\">
          <input type=\"hidden\" name=\"pass\" value=\"<?print \"$pass\";?>\">
          <input type=\"submit\" value=\"Tøm databasen\" name=\"submit\">
        </div>
      </form>
    </td>
  </tr>
</table>
<?

include(\"admin_skabelon.php\");

}
// <----------------------------------- HER SLUTTER ADMIN_OPTION ----------------------------------->

// <----------------------------------- HER STARTER TILFOEJ_NYHED ----------------------------------->
        elseif ($action == \"tilfoej_nyhed\"){

            $nick = $HTTP_POST_VARS[nick];
            $email = $HTTP_POST_VARS[email];
            $titel = $HTTP_POST_VARS[titel];
            $resume = $HTTP_POST_VARS[resume];
            $nyhed = $HTTP_POST_VARS[nyhed];
            $cat = $HTTP_POST_VARS[cat];
            $ip = $HTTP_POST_VARS[ip];

              if ($nick == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde dit navn!<br>\";
                }
              if ($email == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde din email adresse!<br>\";
                }
              if ($titel == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde titel-feltet!<br>\";
                }
              if ($resume == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde resumé-feltet!<br>\";
                }
              if ($nyhed == \"\"){
                print \" Du mangler at udfylde nyheds-feltet!<br>\";
                }
            if ($nick != \"\" && $email != \"\" && $titel != \"\" && $resume != \"\" && $cat != \"\") {

                    mysql_query(\"INSERT INTO $tabel (nick, titel, resume, nyhed, cat, email, ip)
                        VALUES(\'$nick\', \'$titel\', \'$resume\', \'$nyhed\', \'$cat\', \'$email\', \'$ip\')\") or die (mysql_error()); ;

                        print \"Din nyhed er blevet tilføjet.\";?>
<br>
                                <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
                                <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"alle\">
                                <input type=\"submit\" value=\"Gå til databasen\"></form><?
            }
// <----------------------------------- HER SLUTTER TILFOEJ_NYHED ----------------------------------->
// <----------------------------------- HER STARTER SKRIV ----------------------------------->
      elseif ($action == \"skriv\"){ ?>
          <form method=\"post\" action=\"<? print\"$PHP_SELF\"; ?>\" target=\"_self\">
            Dit navn: <input type=\"text\" name=\"nick\" maxlength=16 value=\"\"><br>
            Din email adresse: <input type=\"text\" name=\"email\" maxlength=40 value=\"\"><br>
            Titel: <input type=\"text\" name=\"titel\" maxlength=20 value=\"\"><br>
            Hvilken kategori passer nyheden bedst under :
                <SELECT name=\"cat\">
                    <option value=\"Kollegiet\">Kollegiet</option\">
                    <option value=\"Esbjerg\">Esbjerg</option\">
                    <option value=\"EsbjergNat\">Esbjerg Natteliv</option\">
                    <option value=\"KolForening\">Kollegie Forening</option\">
                    <option value=\"Andet\">Andet</option\">
                </select> <br>
            <center>Skriv et resumé: <br> <textarea rows=\"10\" name=\"resume\" cols=\"40\"></textarea><br>
            Selve nyheden: <br> <textarea rows=\"10\" name=\"nyhed\" cols=\"40\"></textarea><br></cemter>
                        <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"tilfoej_nyhed\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"nick\" value=\"<? print\"$nick\";?>\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"pass\" value=\"<? print\"$pass\";?>\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"ip\" value=\"<? print \"$REMOTE_ADDR\";?>\">
                        <input type=\"submit\" value=\"Tilføj nyhed\">
</form>
<br>
<?
    }

} // her slutter det med admin tjek!
// <----------------------------------- HER SLUTTER SKRIV ----------------------------------->

// <----------------------------------- HER STARTER ALLE ----------------------------------->
      if ($action == \"alle\"){    ?>

<center>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=Kollegiet\"; ?>\">Kollegiet</a>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=Esbjerg\"; ?>\">Esbjerg</a>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=EsbjergNat\"; ?>\">Esbjerg Natteliv</a>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=KolForening\"; ?>\">Kollegie Forening</a>
<a href=\"<? print \"$PHP_SELF?action=alle&cat=Andet\"; ?>\">Andet</a>
</center>

<?
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM $tabel\");
$tal = mysql_num_rows($res);
if ($tal == \"1\") {
print \"Der er i øjeblikket 1 nyhed i databasen\";
}
elseif ($tal == \"0\") {
print \"Ingen nyheder er i databasen! :(\";
}
else {
print \"Der er i øjeblikket $tal nyheder i databasen\";
}

if ($cat){
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM $tabel where cat = \'$cat\' ORDER BY id DESC\");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
include(\"skabelon.php\");

} // slut på WHILE løkken
} // slut på \"cat\" løkken

if (!isset($cat)){
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM $tabel ORDER BY id DESC\");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
include(\"skabelon.php\");

} // slut på WHILE løkken
} // slut på \"cat\" løkken
}
// <----------------------------------- HER SLUTTER ALLE ----------------------------------->
    elseif ($action == \"laes_nyhed\"){
            $res = mysql_query(\"SELECT * from $tabel WHERE id=\'$id\'\");
            $row = mysql_fetch_array($res);
    include(\"laes_skabelon.php\");
        }
// <----------------------------------- HER STARTER INFOSIDEN ----------------------------------->
elseif ($action == \"\") {
print \"
<center>
<OBJECT classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\"
    codebase=\"http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0\"
    ID=startside WIDTH=500 HEIGHT=252>
    <PARAM NAME=movie VALUE=\"startside.swf\">
    <PARAM NAME=menu VALUE=false>
    <PARAM NAME=quality VALUE=high>
    <PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
    <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
    <EMBED src=\"startside.swf\" quality=high bgcolor=#FFFFFF menu=false wmode=transparent
        WIDTH=500 HEIGHT=252 TYPE=\"application/x-shockwave-flash\"
        PLUGINSPAGE=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\">
    </EMBED>
</OBJECT>
</center>
<br>Standard bruger og kode til admin er 1234 / 1234!<br><br>
\";}
// <----------------------------------- HER SLUTTER INFOSIDEN ----------------------------------->
?>
Avatar billede parazite Nybegynder
19. oktober 2001 - 20:55 #1
Du skal sætte \\ ind foran alle dine \" i hele din sidste print-sætning.
Altså <OBJECT classid=\\\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\\\"
Avatar billede myplacedk Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:06 #2
Alternativt, skift dette:
// <----------------------------------- HER STARTER INFOSIDEN ----------------------------------->
elseif ($action == \"\") {
print \"
<center>
[...]
</center>
<br>Standard bruger og kode til admin er 1234 / 1234!<br><br>
\";}
// <----------------------------------- HER SLUTTER INFOSIDEN ----------------------------------->
til dette:
// <----------------------------------- HER STARTER INFOSIDEN ----------------------------------->
elseif ($action == \"\") {
print \'
<center>
[...]
</center>
<br>Standard bruger og kode til admin er 1234 / 1234!<br><br>
\';}
// <----------------------------------- HER SLUTTER INFOSIDEN ----------------------------------->
eller dette:
// <----------------------------------- HER STARTER INFOSIDEN ----------------------------------->
elseif ($action == \"\") {
?>
<center>
[...]
</center>
<br>Standard bruger og kode til admin er 1234 / 1234!<br><br>
<?
}
// <----------------------------------- HER SLUTTER INFOSIDEN ----------------------------------->

Altså:

print \'foobar\';
eller
?>foobar<?
i stedet for
print \"foobar\";

/Niels Andersen
Avatar billede webbie Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:35 #3
Parazite\'s løsning virkede bare perfekt... det havde jeg nok ikke sådan lige fundet ud af -jeg er stadig ny inden for php... så tak for det!! - 50 point

Myplacedk\'s forslag prøvede jeg ikke - jeg forstod den heller ikke helt, men tror da på hvad han skriver!! Så lidt til ham for viljen til at hjælpe... 15 point

Tak for hjælpen!! Det var supert!!
WeBBie
Avatar billede parazite Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:39 #4
Takker for point! :)
Er glad for det virkede.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:49 #5
Well, så prøver jeg lige igen. Disse tre linjer giver samme resultat:
<?
// Start
echo \"<a href=\\\"http://eksempel.dk\\\">X</a>\";
echo \'<a href=\"http://eksempel.dk\">X</a>\';
?><a href=\"http://eksempel.dk\">X</a><?
// Slut
?>

De to alternativer til parazite\'s løsning ville begge være nemmere at bruge, da du ikke ville være nødt til at redigere i selve teksten. :)

/Niels Andersen