Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:57 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

Pagefile.sys?

Jeg sidder med en maskine som skal formateres, men jeg får acces denide? i en pagefile.sys men jeg kan ik komme ind på den bruger som har rettighederne? Hvordan gør jeg??? Pft.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 15:05 #1
Og du er logget på som administrator??

Så er det fordi, filen er åben. Du er nødt til at boote på en bootdisk, og formattere harddisken den vej igennem NT tillader ikke at man sletter systemfilerne.
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:06 #2
Mit floppy drev virker ik´ tror jeg,,, når jeg sætter strøm til floppy drevet \"kortslutter\" den?
Avatar billede tazmanian Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:07 #3
Er ikke 100% på det hér virker, men:

Boot fra en win95/98 bootdisk, kør fdisk og fjern alle partitioner, opret din(e) nye partition(er), formater
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 15:08 #4
Så bli´r du nødt til at montere en anden harddisk, boote på den, og køre en f-disk eller format fra den. Du er nødt til at boote på et andet system, end det du skal slette.
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:09 #5
Den vil ik´ boote fra A:
Men jeg har haft hans HDD over i min maskine, men så fandt jeg ud af at det var en SCSI HDD. og den kan jeg ik få i min
Avatar billede tazmanian Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:09 #6
Boot fra CD.
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:12 #7
Den kan ik finde setup.exe filen? men jeg kan godt se den?
Avatar billede tazmanian Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:13 #8
På CD\'en?
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:13 #9
Ja
Avatar billede tazmanian Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:21 #10
Du har en helt alm. styresystem CD, ikke? Med en autorun.inf fil på?
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:23 #11
Jeg har en Win Me cd-rom og det er den fulde udgave
Avatar billede tazmanian Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:25 #12
Hmm, hvis du lægger CD\'en i og genstarter, forsøger den så at boote fra CD? Måske er det ikke sat op i din BIOS. Har du checket det?
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:26 #13
Ja og det gør den heller ik,,, Jeg har prøvet A: og Cd-rom
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:28 #14
Men den vil ik´ boote fra nogle af delene?
Avatar billede jakr Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:29 #15
Jeg går udfra du prøver at slette filen fra Stifinderen. Det kan du ikke, da filen er beskyttet af operativsystemet. Hvis du skal formaterere er det vel for at reinstallere Operativsystemet, Installationsprogrammet kan selv sørge for at formattere disken.

Hvis det ikke er fordi du skal reinstallere kan du flytte Pagefile.sys (SWAP-filen) ved at højreklikke på Denne Computer => Egenskaber => Anvanceret => Performance Options => Change.

her kan du angive en anden SWAP-Fil og bagefter slette den nuværende
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:40 #16
jakr>> En gang til? for det kan jeg ik finde, der er 6 faneblade men ingen anvanceret?
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:41 #17
Jeg er i Enviroment, men der kan jeg kun slette C:\\temp?
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:43 #18
Skal jeg skrive en variable og en value for filen? og så sætte den ind?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 15:44 #19
Uanset hvad du gør, kan du ikke slette hele harddisken på den måde. Du vil blive bremset på alle de andre systemfiler. Sletter du pagefilen, bliver resterne af dit system derimod sløvt, da hele systemet pludselig kun har den fysiske hukommelse til rådighed.

Du er NØDT til at boote fra et andet medie. Ellers må du ud og købe et nyt diskdrev - koster ikke alverden.
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:46 #20
Kan jeg sætte mit floppy drev over i hans med kabel så og gøre det på den måde?
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:50 #21
Jeg har en win98 bootdisk. men den vil bare ik´ boote når den starter op! Why:(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 15:54 #22
Hvis du kan læse, hvad der ligger på disken, når NT er kørende, skal du også kunne boote fra den.
Men måske er boot fra A: drevet slået fra i BIOS. Du må ind og tjekke igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 15:55 #23
Og ja, hvis IKKE du kan læse fra disken i hans drev, kan du sagtens sætte dit eget drev over. Så burde det virke.
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:59 #24
Skal jeg slukke lortet?
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:00 #25
Men det har altså virket for nylig kan det være gået i stykker pga. jeg har flyttet lidt rundt på det...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 16:05 #26
Tja - hvis stikket sidder skævt, eller er vendt forkert, virker det ikke.
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:16 #27
Det kan kun sidde på en måde.
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:17 #28
Der mangler 1 ben kan det have noget at sige?
Avatar billede znapper Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:18 #29
Altså i floppy drevet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 16:23 #30
Ja og nej. Jeg gætter på, det er en Compaq - de mangler et ben.
Det burde ikke betyde noget overhovedet. Men det kan i hvert fald ikke skade at prøve.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2006 - 21:47 #31
Jøsses for en gammel sag.

Forhåbentlig blev problemet løst før i dag ;-)