Avatar billede raf Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vis alle billeder og de tilhørende poster fra database

Jeg har lavet en side hvor alle mine poster i en access database vises. Samtidigt vises alle de tilhøreden billede til posterne. Jeg har lavet siden for at give mig selv overblik. Nu skulle jeg nemt kunne overskue hvor der evt. mangler et billede mm.
Det virker også fint der er dog et problem. Det er ikke alle billeder der bliver vis. Det er nok fordi er ca 1500 bileder, ikoner mm.
Hvordan for jeg siden til at skrive en post ad gangen og vente til de tilhørende billeder er loadet før den næste post skrives.
Jeg har bare brugt et simplet loop
Avatar billede cyberinet.com Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:44 #1
Jeg er ikke sikker på dit problem, men prøv at indsætte følgende aller øverst på din side:

<%
Server.ScriptTimeout = 1200
Response.Buffer = False
%>

Du kan evt. udskifte 1200 med et højere eller lavere tal. Det er tiden der højst må gå inden scriptet skal være færdigt. Enheden er sekunder.
Avatar billede raf Nybegynder
20. oktober 2001 - 19:59 #2
Jeg prøver lige at beskrive problemet. Når siden indlæses tager det meget langt tid. På et tidspunkt vies hele tabellen og det data. Billederne hentes nu ned og det tager endnu længede tid. Der er jo også over 1000 billeder. Det betyder at når den er færdig, vises  mange af de billeder der først vies ned et krys i, stadig med et kryds i. Når man så trykker på \"Vis billede\" kommer det frem. Siden tror åbenbart stadig at billedet ikke kunne vises. Det var derfor jeg tænkte at man kunne undgå dette ved at lade koden vente på at billede til en post hentes før den næste post hentes og dets billede. Jeg kan godt se at der er lidt rodete men jeg håber I kan se problemet
Avatar billede cliche Nybegynder
20. oktober 2001 - 20:20 #3
Du kan udskrive posterne som de bliver smidt ind i cachen på computeren ved brug af

response.flush
Avatar billede cyberinet.com Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:13 #4
Så kan jeg umiddelbart ikke forestille mig nogen særlig smart løsning i asp. Du skal nok have fat i noget JavaScript for at gøre det på den bedste måde. Da asp jo arbejder på serveren og derfor ikke har noget med billederne at gøre, men derimod JavaScript som kører på clienten kan gøre noget sådant.

Jeg har engang lavet noget hvor jeg preloadede billederne i JavaScript, men jeg kan ikke lige huske hvordan.
Avatar billede raf Nybegynder
19. november 2001 - 08:58 #5
Jeg kan se at det nok er javascript der skal løse mit problem så jeg giver Cyberinet de 20 pionts.
Da han nævnte javascript.