Avatar billede raf Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

åben et txt file der er bestemt af databsen

Jeg har valgt at lave navigation på et site ved at
hente indholdet fra en txt file. Nu skal jeg imidlertid lave navigation på en side hvis indhold bliver bestemt af hvilket id der blever sende til siden (asp?=111) og dermed hentes information fra en database. I denne databse har jeg lavet en post hvori
jeg har skrevet navigations filens navn.
På min side har jeg indført følgende

<%

Dim fso2, f2, filespec2
Set fso2 = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
filespec2 = Server.Mappath(\"?\")
Set f2 = fso2.OpenTextFile(filespec2,1)

Do While not f2.AtEndOfStream
  Response.write f2.ReadLine
Loop

f2.Close
%>

nu skal jeg blot have sat informationen fra databasen ind på ? plads, men her kan jeg ikke bruge <%=p_nav%>
som jeg har brugt andre steder på siden. det skal også siges at jeg kun bruger navnet på posten (ex. kontakt) i databasen ikke kontakt.txt . txt skal føjes til ? i koden.
Hvad skal jeg skrive på ? plads

Håber ikke at det har været for utydeligt.
Avatar billede sone Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:50 #1
filespec2 = Server.Mappath(p_nav)

burde gøre det.
Avatar billede raf Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:57 #2
det var jo rigtigt, jeg fandt også lige ud af at hvis txt skal på skal det skrives
filespec2 = Server.Mappath(p_nav & \".txt\")