Avatar billede kildebakke Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:02 Der er 1 løsning

brug af modem i Virtual PC... hjælp!

Hejsa

Jeg sidder og roder med Virtual PC 4. Jeg sidder ved en Imac og skulle meget gerne have fat i dens interne modem, så jeg kan lave et opkald til Internettet indefra VPC af. Sagen er den, at jeg gerne vil have netbank op at køre (og som vi alle ved, er programmeringsformen jo ikke lavet til mac!).

VPCs egen hjælpefunktion giver mig ikke meget svar angående problemet. Det eneste, jeg får at vide er, at det ikke anbefales at køre over modem igennem VPC. Jeg er fuldt ud klar over at jeg i menuen kan indstille de virtuelle COM-porte til at fungere som en decideret modemport. Og ligeså snart jeg vælger internt modem giver WIN2000 (det er styresystemet) da også besked på at den har fundet det (plug and play!). Men når jeg forsøger at opstille de forskellige indstillinger til modemet og laver forsøgsopkald sker der intet. Den forsøger end ikke at ringe op til det nummer jeg har indtastet.

Jeg håber, at der er et klogt hoved derude, der kan hjælpe mig med dette problem (der, skulle det ikke undre mig, har en meget simpel løsning)

På forhånd tak.

- aND
Avatar billede anhjch Nybegynder
19. oktober 2001 - 09:52 #1
Du skal gå ind i VPCs indstillinger og sørge for at deling af mac\'ens IP er slået til.

Herefter kan du gå ud i finder og ringe op. Når du er på springer du ind i VPC igen, og du er på!