Avatar billede knisse Nybegynder
18. oktober 2001 - 15:52 Der er 9 kommentarer

Når nu man skriver sin asp i javascript

Jeg skal håndtere en streng i asp, hvordan gør jeg? Jeg skriver min asp i javascript, og i javascript er der en masse elementer som indexOf og charAt men dem kan man ikke bruge i asp. Hvad gør man så?

Avatar billede tyson5 Nybegynder
18. oktober 2001 - 15:54 #1
Skrid nu med dig, din snyder...

Mail sendt til Admin...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. oktober 2001 - 15:56 #2
ignorer tyson5
Avatar billede prof2 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:06 #3
Ok tyson5, men hvad er der galt ??
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:41 #4
Hvorfor skriver du ikke din ASP i VBScript ??
Hvad skal du gøre med strengen ??
Avatar billede knisse Nybegynder
19. oktober 2001 - 08:08 #5
Grunden til at jeg ikke skriver min ASP i Vbscript er ganske enkelt at jeg ikke gider sætte mig ind i det når nu det ikke er nødvendigt.

Det jeg skal bruge er, en eller anden form for behandling af en streng der kommer fra asptear. Jeg skal søge indholdet af en html side fra asptear igennem og kun udskrive det der ligger mellem body og /body, dog uden at udskrive de to.

//Kris
Avatar billede knisse Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:19 #6
Nu er jeg kommet så langt at jeg har fundet mit start tag og mit slut tag i den fil jeg skal læse:

<%
var fileObj = Server.CreateObject(\'Scripting.FileSystemObject\');
var textFile = fileObj.OpenTextFile(Server.mapPath(\'liste.txt\'));
var fileContent = textFile.ReadAll();
var startHtml = fileContent.indexOf(\'<table\');
var endHtml = fileContent.indexOf(\'</table>\');
var startRead = fileContent.charAt(startHtml-1);//Skriver < så der skal trækkes 1 fra
var endRead = fileContent.charAt(endHtml+8);//Skriver < så der skal ligges 8 til

                        Response.Write(fileContent);
                            textFile.Close();//Close textstream
%>

Men hvordan læser jeg indholdet der ligger imellem de to punkter og kun det indhold?

//Kris
Avatar billede knisse Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:14 #7
Skal der flere points til for at få et svar?
Avatar billede knisse Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:10 #8
Jeg har selv lavet løsningen... jeg smider en artikel på senere.
Avatar billede bobbync Nybegynder
27. oktober 2001 - 12:40 #9
jeg forstår nu hvad tyson5 mener alle de spørgsmål knisse har stillet har han selv besvaret og ignoreret andres besvarelser.