Avatar billede krofar Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:08 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Windows XP

Jeg har Windows XP installeret. Både min scanner og mit webcam kan desværre ikke køre med XP, med de nuværende drivere. Bliver der lavet nye drivere til mit hardware, så jeg kan downloade dem?
Og hvor kan jeg downloade drivere?
Avatar billede pib Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:11 #1
prøv på producenternes hjemmeside, og kig efter nogle drivere der...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:11 #2
Om der er lavet/kommer nye drivere kommer jo helt an på hvilken hardware du har.

Anyway er det en god ting at have f.eks win 98 installeret også, da der også er en hel del programmer der ikke endnu kan køre XP.

/Nikolaj
Avatar billede jadetermig Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:16 #3
Jeg har personligt både 98 og XP inde da min printer og mit digi-cam ikke virker i XP... desuden kan jeg ikke lide måden at brænde på i XP så det klarer 98 oxo!! :D
Avatar billede krofar Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:23 #4
Hvis jeg smider min Quickrestore cd for Windows 98 i, så sletter den vel bare min XP, eller hvad?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:24 #5
Formodentlig.

Normalt skal man installere Win 98 først på en partition og dernæst XP på en anden.
Avatar billede jadetermig Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:26 #6
Yep!!
Me har ME på c: og 98SE på e: !! så ved du det!
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:26 #7
Har du prøvet at installere driver for win2k?
- Det virker mange gange.
Avatar billede jadetermig Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:26 #8
sorry ikke ME men XP.... hader ME!!
Avatar billede krofar Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:29 #9
Jadetermig>>Jeg har kun en harddisk.
Jrobert>>Det har jeg prøvet, det virkede kun for mit netværkskort, ikke for min scanner og webcam.
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:33 #10
Selv om du kun har en harddisk kan du sagtens have to styresystemer.

Du laver to partioner og ligger et styresystem på hver(dual boot).
Avatar billede xneox Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:33 #11
du kan dele din hd i fdisk
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:34 #12
Hvad er det for et webcam og scanner?
Avatar billede krofar Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:35 #13
Det er begge Lifetec.
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:37 #14
Har de ikke et nummer eller productnavn?
Avatar billede krofar Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:40 #15
PC Camera LT 9388 og scanner LT 9385.
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:47 #16
Kan umiddelbart ikke finde noget på lifetec :(
Avatar billede bergeren Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:56 #17
Du kan køre med W2K drivere på noget af dit hardware.

Dette virker ikke altid men PRØV!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:57 #18
bergeren - Det har han jo prøvet...
Avatar billede krofar Nybegynder
18. oktober 2001 - 02:13 #19
Efterhånden som XP, bliver udbredt vil producenterne vel også opdatere deres drivere så de er at finde på deres hjemmeside?
Windows XP er vel ikke ude endnu i alle lande?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 02:16 #20
Næh f.eks kommer det jo først i dansk version til December.

Ang.: drivere kommer så følg med på producentens side. Nogle firmaer opdaterer ikke længere drivere til visse produkter.
Avatar billede bergeren Nybegynder
18. oktober 2001 - 06:20 #21
Kig evn. på windrivers.com, driverguide.com (logon:temp pass: 512)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 07:07 #22
Det ville undre mig hvis der ikke snar kommer driver til både webcam og scanner hvis det er liftetec, det er nemlig rimelig kvike
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 07:08 #23
Jeg kører selv medion pc og det eneste jeg mgl. driver til som har været der i tidligere version af xp er mit modem.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 07:09 #24
Det er dog meget dumt, hvis man kører win98 og xp på samme partition.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:00 #25
Er XP udkommet?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:04 #26
Nej - XP er ikke udkommet officielt - udkommer den 25. oktober. XP er dog allerede leveret på nogle maskiner pre-installeret. Beta-udgaver har være til download et stykke tid.

Der er ikke noget problemer i at ha\' win98 og XP kørende på samme partition... det har jeg - ingen problemer...
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 10:25 #27
Xp er ved at blive lagt på de nye pc\'er hos forhandlerne :-))
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 10:26 #28
Nej nu er du måske så heldig, men vent blot til problemerne begynder at melde sig, og systemerne begynder at blande sig sammen.isl19960
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 10:28 #29
Hvis først et system skal geninstalleres så skal begge systemer igennem en nyinstal.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:30 #30
Hvor lang tid skulle det tage at få de problemer - jeg har kørt med den kombination i en måned nu og der er ikke den mindste gnidning...
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:39 #31
Når du aktivere funktioner, som f.eks. sikkerhed eller andre funktioner på mapper fra XP, som win98 ikke kender, så får du problemer.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:53 #32
hmmm... det synes jeg nu ikke... men det kan da godt være... :)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 14:28 #33
Kort tid min ven bare vendt :-) Når først opdateringen begynder for alvor at komme til xp så sker der noget. Man anbefaler altid at kører med systemerne på hver sin partition, også kan man have en 3 partition til fælles programmer og div. data post, dokumenter foretrukne m.v.

På samme partition så er det næsten 100 % sikkert at hvis det ene system går ned, så går det andet med. Surt Show.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk

Avatar billede krofar Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:05 #34
Er der nogen der ved www. adressen på Lifetec?
Avatar billede hotpop Novice
18. oktober 2001 - 23:02 #35
lifetec.co.uk
Avatar billede jim Nybegynder
18. oktober 2001 - 23:08 #36
Synes bar elige du skulle tjekke jc-data.dk hvis du bor på fyn(min far som arbejder med computere)
Avatar billede hotpop Novice
18. oktober 2001 - 23:09 #37
link er forkert - sorry :)
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 23:36 #38
Har du ikke et nummer på den Lifetec scanner?
F.eks. Lifetec LT9350.

Lifetec er en Mustek klon, så driveren skal findes ved www.Mustek.com.

Lifetec nummeret skal dog bruges til at finde den tilsvarende Mustek scanner og dermed nyeste driver.
Avatar billede krofar Nybegynder
20. oktober 2001 - 03:51 #39
Som før nævnt har min scanner nr.:LT 9385
Avatar billede j.robert Nybegynder
21. oktober 2001 - 02:46 #40
Avatar billede j.robert Nybegynder
21. oktober 2001 - 02:47 #41
Begge passer til dine produkter.
Avatar billede j.robert Nybegynder
21. oktober 2001 - 02:58 #42
Sådan kan du se produktnavn og driver:

WebCam:
http://www.medion.de/cgi-bin/sdb?HTML=sdb.html
Vælg Treiber/Internet Cameras/Medion Cameras.
Vælg Info under produktnummer.
Du kan nu downloade din WebCam Driver.

Scanner:
http://www.medion.de/cgi-bin/sdb?HTML=sdb.html
Vælg Treiber/Scanner/Medion.
Vælg Info under produktnummer.
Du kan nu downloade din Scanner Driver.

Ja, Medion,Mustek og Lifetec er kloner af hinanden.

Håber du fik hvad du har brug for.
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. oktober 2001 - 01:05 #43
Glad for at kunne hjælpe!
Avatar billede krofar Nybegynder
22. oktober 2001 - 01:16 #44
Det virkede med scanneren, men ikke med mit webcam.
Så jeg må nok vente til at Windows XP kommer officielt på gaden, så producenterne opdaterer deres drivere.