Avatar billede 3xa Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:10 Der er 2 løsninger

Automatisk udsendelse af E-mails via Access

Jeg prøver at få Access til at udsende reports til e-mailadresser som findes i en tabel. Dvs. at databasen skal gå ind i en tabel, og finde et række email-adresser, som alle skal have deres egen specifikke report... kan VB klare dette? Jeg har prøvet med lidt macroer, men tricket skulle være at jeg skal kunne indtaste e-mailadresse og reportnavn i en tabel, og ikke i en macro...
Avatar billede isdan Nybegynder
18. oktober 2001 - 08:25 #1
Det kan VB godt klare. Jeg ved ikke hvo meget du kender til VB (hvor deteljeret det skal vere)

Men du kan refferere til Jmail til selve email delen. Og brug ADO til Database arbejdet.

Jmail hvis du ikke har det kan det gratis downloades.
Sådan bruger du det så.

Public Mail As SMTPMail

Private Sub SendMail()

Subject = \"Test\"
sEmail = \"Navn@Domaine.dk\"
myBODY = \"selve teksten\"

\'Dim Mail
Set Mail = New SMTPMail

Mail.ServerAddress = \"mail.Domaine.dk\"
Mail.Sender = \"Afsender@Domaine.dk\"
Mail.Subject = Subject
Mail.AddRecipient sEmail
Mail.HTMLBody = myBODY
Mail.Priority = 2
Mail.Execute
    Set Mail = Nothing

End Sub
Avatar billede zeon_rm Nybegynder
18. oktober 2001 - 08:51 #2
http://www.planetsourcecode.com/xq/...ts/ShowCode.htm

Har ikke prøvet den selv men den ser ud til at kunne det du har brug for.

/Zeon_rm