Avatar billede drage Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:56 Der er 1 løsning

online brugere

Har lavet dette script til at vise hvem der er online lige i øjeblikket:

$timenow = time();
$plustime = $timenow + 600;

$query = mysql_query(\"SELECT username FROM onlinechat WHERE username=\'$username\'\");
$antal = mysql_num_rows($query);

if($antal == \"1\") {
mysql_query(\"UPDATE onlinechat SET time=\'$plustime\' WHERE username=\'$username\'\");
}
else {
mysql_query(\"INSERT INTO onlinechat (id, username, time) VALUES (\'\', \'$username\', \'$plustime\')\");
};

mysql_query(\"DELETE FROM onlinechat WHERE time < \'$plustime\'\");

    $query = mysql_query(\"SELECT username FROM onlinechat\");
    while($row = mysql_fetch_array($query)) {
      $onlinebruger = $row[\"username\"];

      echo \"
      $onlinebruger <br>
      \";

    }

Det skal funkere således: find brugernavnet der passer til dit eget. Vis det findes så opdater tiden så den ikke bliver slettet, hvis den ikke findes, så sæt den ind hvor tiden er plusset. Og til sidst, så slet alle der ikke har fået opdateret deres tider !

Men der findes kun en bruger i databasen hele tiden, og det er sådan lidt random hvem af os der sidder på siden den viser :) ?

Hvad gøre jeg galt her ?
Avatar billede drage Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:58 #1
ups - fandt selv fejlen...

mysql_query(\"DELETE FROM onlinechat WHERE time < \'$plustime\'\");

der skal det være $timenow