Avatar billede sandal Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan henter jeg flere movies + swf. paa sammetid

hvordan faar jeg det her til at fungere:

(knap, i movie (frame 1)), (i scene1( frame 1)), skal ved mouse over go to and stop (knap, i movie (frame 2))
og ved mouseout(knap, i movie (frame 3))

ved relase
hente (knap, i movie (frame 4)) + go to (scene1(frame 2))
og ogsaa hente en swf film ind paa (scenen1, (frame2))

jeg har skrevet folgende actions til (knappen i movien) der ligger i scene1:
on (rollOver) {
    gotoAndStop (2);
}
on (rollOut) {
    gotoAndStop (1);
}
on (release) {
    gotoAndStop (7);
}
on (release) {
    loadMovie (\"ckstore.swf\", \"_root.loadingframe\");
}
on (release) {
    gotoAndStop (\"ckstore.swf\", \"_root.loadingframe\");
}

men
on (release) {
    gotoAndStop (7);
}
forsvinder

jeg er bange for at det her lyder fuldstaendigt forvirrende.......
men de forskellige ting fungere, det er bare i min sammenkobling at det gaar galt, naar jeg beder den om at hente swf.

haaber at det kan forstaas lidt og kan give mig nogle raad
men tak, for et hvert forsog..

sandal
Avatar billede ditlev Juniormester
17. oktober 2001 - 23:29 #1
Som jeg ser det prøver du at loade en swf ind i en frame.
Prøv istedet for at loade den ind i et level eller et tomt movieclip.

/Ditlev
Avatar billede ditlev Juniormester
17. oktober 2001 - 23:34 #2
Jeg vil anbefale at lave et tomt movieclip, placeret i den frame, du ønsker swf\'en loaded ind. Det tomme movieclip skal have et instancenavn.
Avatar billede sandal Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:49 #3
ditlev
jeg loder swf ind i et tomt movieclip
som hedder loadingframe
Avatar billede ditlev Juniormester
18. oktober 2001 - 00:00 #4
Det er lidt svært at gennemskue, men som jeg ser det må det være noget a\'la dette her:

on (release) {
    loadMovie (\"ckstore.swf\", \"_root.loadingframe\");
    _root.loadingframe.gotoAndStop (1);
    _root.gotoAndStop (7);

}
Avatar billede sandal Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:09 #5
jeg prover lige
Avatar billede sandal Nybegynder
18. oktober 2001 - 05:22 #6
jeg kan ikke helt faa det til at virke - men nu er sripting desvaerre ikke min staerke side
ditlev ved du hvordan jeg kan gore saa at
hvergang jeg har loaded en swf at den unloader den swf fil der allerede er paa scenen i den samme tomme movieclip
Avatar billede lingoman Nybegynder
18. oktober 2001 - 07:26 #7
Når man loader en .swf ind i et movieclip,  erstattes clippets tidligere indhold automatisk af den nye
Avatar billede ditlev Juniormester
18. oktober 2001 - 13:26 #8
Øhhhh.... sandal, du roder altså lidt rundt i det!
Hvis dit movieclip er tomt, er der ikke nogen swf der skal unloades.
Et tomt movieclip laver du ved at lave et movieclip, og give det et navn fx mc1. Det bliver lagt ud i library.
Du henter så dette movieclip ind på scenen fra library, præcis i den frame du ønsker.
Movieclippet skal have et instance navn, fx. hansJørgen, for at kunne fungere, og det giver du det fra instance panelet.
Dette movieclip kan nu addresseres vha instance navnet.

Fx. hvis du fra et vilkårligt sted i din Flash film vil gå til movieclippet skriver du blot:
_root.hansJørgen.gotoAndPlay (1);

Det gælder også hvis du har loaded en swf ind i det tomme movieclip.

som lingoman skriver vil en indloaded swf fil overskrive den tidligere swf fil i et movieclip.
Du kan således først loade én swf ind i et movieclip, derefter en anden, og det vil kun være den sidste der fungerer i movieclippet.

At mestre kunsten at loade swf\'filer ind i movieclips er yderst brugbart i det daglige, så bare klø på.

/Ditlev