Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:03 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

øjeblikkelig load af anden side (redirect)

hvordan får man en html side til automatisk at \"sende brugeren vidre\" til en anden side/url? er der ikke noget med, at man kan sætte det i headeren?

/Jonas
Avatar billede snowball Novice
17. oktober 2001 - 22:04 #1
Sæt nedenstående ind i din <head> sektion

<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\" 0; URL=http://snowbie.adsl.dk/\">

Snowball
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:05 #2
Enten

<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"0;URL=http://www.nikolajdu.dk\">

eller

<script>

top.location=\"http://www.nikolajdu.dk\"

</script>
Avatar billede killifish Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:08 #3
vis du har adgang til noget serverside (for eksempel PHP) kan det gøres på serveren. Det er en hel del hurtigere end med meta tags eller javascript.

Med PHP:
<?
header(\"Location: http://www.din.redirect.dk\");
exit;
?>
Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:11 #4
Snowball; den er god - takker :-)

Killfish; den er også ok, men problemet er netop at mit webhotel ikke sender index.php som standard :-)
Avatar billede egede Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:11 #5
<meta>-metoden er ikke en htmlstandard skal det lige siges...
I ASP hedder koden
<%
Response.redirect \"http://www.dinside.dk\"
%>
Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:12 #6
Egede; ved du hvor langt tilbage den er understøttet?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:14 #7
Sjovt mine ikke var gode....?? ;-)
Avatar billede egede Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:17 #8
meta-tingen er ikke rigtig html-kode....
brug i stedet nikolajdu\'s script, og giv ham lidt point ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:21 #9
Meta tingen er netop HTML standard.

Scriptet er javaScript og det kan visse brugere finde på at slå fra. Det kan så dog tjekket med serverside.
Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:24 #10
Nikolajdu: *g* jo, men den havde vi jo set (i hvert tilfælde første halvdel) :-)
men hvorfor <script> delen? det virker da til at meta tingen er nok.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:27 #11
Jo, META tingen er helt fin nok.

Script tingen var nu bare for at give en anden mulighed. F.eks hvis man ville overføre nogle variabler defineret i javaScript. :-)
Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:29 #12
ok, så har jeg også den til hvis det bliver relevant :-) man ved jo aldrig.
Avatar billede egede Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:30 #13
har fået at vide fra repsac at det ikke var...
Avatar billede egede Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:31 #14
kiggede på w3c.org ->
\"This can be used by caches to determine when to fetch a fresh copy of the associated document.
Some user agents support the use of META to refresh the current page after a specified number of seconds, with the option of replacing it by a different URI.

<META http-equiv=\"refresh\" content=\"3,http://www.acme.com/intro.html\">\"

hmm så tog repsac måske fejl...
Avatar billede killifish Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:32 #15
META halløjet er noget rod, du kan absolut ikke regne med at den besøgendes favoritbrowser(tm) sender ham videre.

Du kan for den sags skyld heller ikke regne med at han har slået javascript til, så den er heller ikke videre pålidelig.

Få fat på et hotel med PHP ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:32 #16
Ja da, anyway skidt med pointene.

Til egede din møgunge (*LOL*) så kig her : http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#h-7.4.4.2

Avatar billede killifish Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:32 #17
egede bid mærke i \"SOME user agents...\"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:33 #18
Ok egede du fandt det selv :-)
Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:33 #19
*g* problemet er at hotellet har php, men den åbner ikke index.php som standard, så jeg bliver nødt til at sende ham vidre fra index.html
jeg må nok heller backe META tingen op med at link :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:34 #20
killfish - Det kommer jo helt an på browserversionen - Hvis ikke jeg husker helt galt virker Meta i 3.0 browsere og så er vi fandeme langt tilbage :-)
Avatar billede egede Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:36 #21
ok, nikolajdu du havde ret, så stopper jeg *gg*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:37 #22
Nej da du laver bare den vilde overkill PHP index.php:

<html>
<?
header(\"Location: http://www.nikolajdu.dk\");
exit;
?>

<head>
<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"0;URL=http://www.nikolajdu.dk\">
<script>
top.location=\"http://www.nikolajdu.dk\"
</script>
</head>
<body>
ka du komme videre makker!!
</body>
</html>
Avatar billede killifish Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:38 #23
mac, det kunne være du skulle tale lidt med den sysadmin... :p

nikolajdu, jeg har set den fejle med NS4.7 og den er der altså stadig en del der bruger (for eksempel på uddannelsessteder)
Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:40 #24
gider jeg ikke til at bruge tid på - det er bare en hobby side, og forbindelsen til den er alligevel så skidt, at jeg vil skifte hotel så snart den periode jeg har forubetalt er udløbet...
desuden svarer de alligevel ikke på mine henvendelser...
man kan måske ikke forvente det store for de 19 kr om måneden, men alligevel, så meget spørger jeg da heller ikke efter...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:41 #25
Muligt, men det lyder mere som om at der er lavet fejl i koden, for det burde virke perfekt.

Så faktisk så sent som i dag NS 4.76 inde på den \"sorte Diamant\"

Anyway nok om det nu vil jeg spille et eller andet spil.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:41 #26
macavity - Hvilket hotel har du?
Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:44 #27
de hedder ng2
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:47 #28
Kender dem ikke - Et godt alternativ jeg selv bruger er http://www.azero.dk/?/prisliste/ - Koster godt nok det dobbelte med PHP, men de har super oppetid og der er aldrig problemer.
Avatar billede meiner Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:58 #29
Lige en kommentar

<%
Response.redirect \"http://www.dinside.dk\"
%>

er ganske vist en serverside funktion, men som resulterer i, at browseren i sit GET kald af siden får returneret en redirection header fra serveren. Browseren får altså at vide, at den skal hente en anden side og er dermed ansvarlig for, at redirection sker.

Eksempelvis kan en proxy server blive et problem og dermed stoppe en såkaldt serverside redirection.

Med eksempelvis msxml og asp3 kan der skiftes mellem sider serverside uden broserens indvirkning.

Ok - jeg ved godt, at det ikke løser det oprindelige problem, men håber at kommentaren kan bruges.
Avatar billede macavity Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:59 #30
det største problem med ng2 (www.ng2.dk) er deres båndbredde (jeg prøvede at uploade en 2 mb fil og downloade den igen - den kom ikke over 10 kb/s.

men jeg regner med at sætte min egen server op inden mit abonnement løber ud, og så bare få en DNS point til min egen ip.

men tak for rådet :-)