Avatar billede thomashove Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

winzip og PHP

det er lykkedes mig at zippe filer i PHP ved at kalde det eksterne program wzzip (command line version af WinZip) med kommandoen \"system()\"

Der er dog det problem at den åbenbart kun vil zippe filer mindre end 1mb - hvorfor aner jeg ikke...

kan det være en opsætning i php.ini / httpd.conf ???
håber nogen kender problematikken !!!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:02 #1
Hvordan skulle PHP overhovedet kunne kende filstørrelsen?
Det er vel ikke noget med at man skal betale for at pakke større filer, eller sådan noget?
Avatar billede thomashove Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:07 #2
nej det er ikke noget med betaling for hvis jeg kører wzzip fra kommandoprompten virker det fint - også med store filer (har prøvet en på 15mb).
Avatar billede coderdk Praktikant
17. oktober 2001 - 15:12 #3
set_time_limit(0);
system(\"wzzip ....etc....
Avatar billede myplacedk Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:20 #4
Hvad sker der, når det ikke virker?
Avatar billede thomashove Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:21 #5
-> coderdk
hmm - nope det var ikke løsningen. Jeg kørte i forvejen med en executiontime på 3000 (det burde vel være nok...)
Avatar billede thomashove Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:22 #6
-> myplacedk

det eneste der sker er at browseren går i \"tænke\" mode - som den aldrig kommer ud af. Kun ved at afbryde wzzip i taskmanageren kommer den til sig selv igen
Avatar billede thomashove Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:24 #7
er der nogen der har fået det til at virke med filer større end 1mb ???
Avatar billede coderdk Praktikant
17. oktober 2001 - 15:34 #8
sikker på at wzzip ikke spørger dig om noget??
Avatar billede thomashove Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:37 #9
ret sikker !! hvorfor skulle den spørge om noget blot fordi filen er større end 1 mb

jeg har også fundet ud af, at den rent faktisk går igang med at lave zip filen men stopper lige inden den når 1mb
Avatar billede myplacedk Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:38 #10
Prøv at bruge popen() i stedet for system(), så kan du se om programmet giver noget output.
Jeg tror også den spørger om noget...

Bruger wzzip CPU\'en, mens der \"intet sker\"?
Avatar billede thomashove Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:44 #11
nej den bruger ikke cpu\'en
Avatar billede thomashove Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:50 #12
dette skriver den når det ikke går godt (skrives først når wzzip bliver fysisk afbrudt):

WinZip(R) Command Line Support Add-On Version 1.0 (Build 3181) Copyright (c) WinZip Computing, Inc. 1991-2000 - All Rights Reserved Adding access.log Adding access.log

dette skriver den når det går godt :

WinZip(R) Command Line Support Add-On Version 1.0 (Build 3181) Copyright (c) WinZip Computing, Inc. 1991-2000 - All Rights Reserved Adding error.log creating Zip file ..\\admin\\logs\\access_log.zip creating Zip file ..\\admin\\logs\\access_log.zip

det virker dermed som om den aldrig bliver færdig med \"adding\" processen når filen er >1mb
Avatar billede thomashove Nybegynder
18. oktober 2001 - 14:51 #13
hvordan undgår man at php stopper hvis programmet \"spørger om noget\" ??
Avatar billede bunjiboys Nybegynder
22. oktober 2001 - 10:28 #14
thomas: hvis det er en fil som du uploader til serveren, så er der jo sat et maximum i din php.ini, med max størrelse på uploads. Kan ikke lige huske hvad den hedder i ini filen men jeg ved at hvis du laver et script den kun indholder

<?php
  phpinfo();
?>

så vil du kunne finde denne værdi som upload_max_filesize :)
Avatar billede thomashove Nybegynder
22. oktober 2001 - 10:38 #15
jeg har fået det til at virke... ;o)

jeg tror rent faktisk at php ikke kan håndtere at zip programmet \"spørger om noget\" - derfor fandt jeg et zip program der ikke gør dette (PKZip 4.0) dette zip program understøtter også lange fil-navne...

har valgt at give myplacedk og coderdk 15p hver da de hver især var inde på det rigtige.. (hvis de altså lige vil oprette nogle svar !!! )
Avatar billede thomashove Nybegynder
21. november 2001 - 11:13 #16
fik løst problemet vha. PKzip