Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:40 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

DAMN.. HADER NÅR LORTED IKKE VIRKER....

damn man bliver pist når lorted ikke vil virke :( ... jeg er i gang med at lave en lille \"lydafspiller\" til min side... og jeg er temmelog stocked med det her lort ... det vil ikke virke :( men her er koden .. hårber nogle kan fortelle mig hvor fejlen er:

<%
\'Variabler
Dim Number, arrNumber, RandomNumber, t

\'Array med en random funktion så den vælger en forskellig hver gang
Number = \"numer0.mp3, numer1.mp3, numer2.mp3, numer3.mp3, numer4.mp3, numer5.mp3, numer6.mp3, numer7.mp3\"
arrNumber = Split(number,\",\")
t = Random(7)
RandomNumber = arrNumre(t)

\'Hvis Play = no så skal den stoppe hele scriptet evt. med en goto end men det kan jeg ikke lige få til at virke
If Request.Querystring(\"play\") = no Then
\'nu har jeg bare lige lavet den her Response.Write for at se om det nu også virker med at den stopper
Response.Write \"<p align=\'center\'><h2>Play\" & Request.Querystring(\"play\") & \" </h2></P> \"

    Else If Request.Querystring(\"play\") = yes Then

      \'Hvis Number = Random så skal den tage min array og spytte et nummer ud
      If Request.Querystring(\"number\") = random Then
        Response.Write \"<p align=\'center\'><h2>Random nummer = \" & RandomNumber & \" </h2></P> \"

            else If Request.Querystring(\"number\") > 0 and Request.Querystring(\"number\") < 7 Then
              \'Hvis Number ikker er = Random så skal den bare spille det nummer den får besked på
              Response.Write \"<p align=\'center\'><h2>Nummer = \" & Request.Querystring(\"number\") & \" </h2></P> \"
              End If

%>

i stedet for \"<p align=\'center\'><h2>Nummer = \" & blah-blah-asp-kode-nummer & \" </h2></P> \" skal der stå: \" <bgsound src=\" & blah-blah-asp-kode-nummer & \" loop=\"0\"> \" det var bare for at man kunne se om den nu kom så langt for jeg har ikke numrene inu...

OG BARE ROLIG DET ER MINE EGNE HJEMMELAVEDE MP3FILER!!
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:41 #1
og tror mig der er fejl i... hvis man endre en lille smule få en en ny fejl... hvis man setter det tilbage igen... så kommer der en helt 8 fejl :(
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:52 #2
prøv at skriv nogle af fejlmeddelserne!
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:54 #3
som den ser ud nu kommer den med denne her fejl

Technical Information (for support personnel)

  Error Type:
  Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
  Type mismatch: \'Random\'
  /test.asp, line 12
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 14:58 #4
t = Random(7)

til

randomize
t = Int(rnd*7)
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 14:59 #5
hvis du med random(7) mener et tilfældigt tal...
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:00 #6
døøøøøøhhhhhh.... altså:

\'Array med en random funktion så den vælger en forskellig hver gang
Number = \"numer0.mp3, numer1.mp3, numer2.mp3, numer3.mp3, numer4.mp3, numer5.mp3, numer6.mp3, numer7.mp3\"
arrNumber = Split(number,\",\")
randomize
t = Int(rnd*7)
RandomNumber = arrNumre(t)

????
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:02 #7
men stadig hvis jeg går ind på den med denne adr. så vil den ikke stoppe tast.asp?play=no
eller stope og stoppe.. der skal bare ikke ske noget... den kører videre ned i mit script.. så hvordan laver man en goto ting?? så den fiser ned i bunden ???
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 15:03 #8
Ja
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 15:04 #9
Så skal det være

If Request.Querystring(\"play\") = \"no\" Then
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:05 #10
ok
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:06 #11
prøver jeg lige
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 15:06 #12
denne også

Else If Request.Querystring(\"play\") = \"yes\" Then

du skal havde \"\" tekststrenge.
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 15:07 #13
du skal havde \"\" omkring tekststrenge.
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:09 #14
Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: \'arrNumre\'
/test.asp, line 14

:(

Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:10 #15
jeg har rettet det andet også... det regnede jeg faktisk helt selv ud da du sagde dne om no :) jeg er ved at blive god til det her *noooot*
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:11 #16
men eagleeye: hvad med den randomize... den skal jo også kunne blive 0... kan den det 0 - 7 ??? så meget har jeg lært om arrays
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:21 #17
damn alt undtage den ramdom array ting virker :) .. det var bare de \"\" rund om tekststrengene wehaa
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 15:24 #18
Først index i et array er 0

Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:26 #19
ja det ved jeg... men den randomize ... giver den udfaldet 0-7 ????? nu... og så er der den her fejl i den stadig

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: \'arrNumre\'
/test.asp, line 14

:(
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 15:26 #20
du kalder dit array for arrNumber og for arrNumre

Så du skal vælget et navn til dig array.

arrNumber = Split(number,\",\")  <---- 1. navn
randomize
t = Int(rnd*7)
RandomNumber = arrNumre(t)  <------ 2.navn

Måske du skal gange med 8 da du har 8 filnavne i listen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2001 - 15:28 #21
Nej den giver 0-6 med 7.. Når der er Int() omkring der er for at runde 4.23423432 til 4.

Max med 7 er 6.9999 og det bliver til 6
Så du skal gange med antal i din list altså 8
Avatar billede atlanta Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:34 #22
hmm ok... tror jeg nok...

tak med de navne... jeg havde ikke selv set det :)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:20 #23
DAMN... HADER NÅR FOLK IKKE KAN SKRIVE EN TITEL DER SIGER NOGET OM SPØRGSMÅLET
Avatar billede planethunter Nybegynder
19. oktober 2001 - 00:29 #24
jeg kan også lige dig bjarke :=) hvad ville du have skrevet ??? den var da temmelig omfattene... det virkede ikke.. og det hader jeg

hvis du føler dig snyt ... jaa så kunne du jo bare have kigget i mit spm noget før :P~
Avatar billede planethunter Nybegynder
19. oktober 2001 - 00:31 #25
arrr... jeg hader virkelig når min lillebror sette auto logon på :(
Avatar billede atlanta Nybegynder
19. oktober 2001 - 00:35 #26
darrrrrrr... så vil den sq ikke logge ud... :( måtte lukke explorer helt :(...