Avatar billede norske-mike Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker ikke denne test af en form?

Denne kode skulle checke at info er komplett i den ordre (form) som skal sendes.
Hvorfor får jeg besked om \'objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode\'??

<script language=\"JavaScript\">

function check()
{
if(document.form1.email.value == \"\")
{
alert(\"Email skal være udfyldt\")
return false;
}
else if(document.form1.telefon.value == \"\")
{
alert(\"Telefon skal være udfyldt\")
return false;
}
else
{
document.submit();
}

</script>

<form ACTION=\"tak.asp\" METHOD=\"POST\" name=\"form1\">
<INPUT NAME=\"email\" TYPE=\"text\" MAXLENGTH=\"\" SIZE=\"20\" VALUE=\"\">
<INPUT NAME=\"telefon\" TYPE=\"text\" MAXLENGTH=\"\" SIZE=\"20\" VALUE=\"\">
<INPUT type=\"button\"  VALUE=\"Bestil\" onClick = \"java script:onClick=check();\">
</form>

mvh Michael
Avatar billede gitrian Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:34 #1
Prøv at ændre:

<INPUT type=\"button\"  VALUE=\"Bestil\" onClick = \"java script:onClick=check();\">

til

<INPUT type=\"button\"  VALUE=\"Bestil\" onClick = \"java script:check();\">
Avatar billede senj Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:39 #2
Dette skal ændres!

document.form1.submit();
Avatar billede roenving Novice
17. oktober 2001 - 16:15 #3
Bare lige en gennemskrivning:

<script language=\"JavaScript\">

function check(denne){
if(denne.email.value==\"\"){
alert(\"Email skal være udfyldt\")
return false;
}
if(denne.telefon.value==\"\"){
alert(\"Telefon skal være udfyldt\")
return false;
}
return true;
}

</script>

<form ACTION=\"tak.asp\" METHOD=\"POST\" name=\"form1\" onSubmit=\"return check(this);\">
<INPUT NAME=\"email\" TYPE=\"text\" MAXLENGTH=\"\" SIZE=\"20\" VALUE=\"\">
<INPUT NAME=\"telefon\" TYPE=\"text\" MAXLENGTH=\"\" SIZE=\"20\" VALUE=\"\">
<INPUT type=\"submit\"  VALUE=\"Bestil\">
</form>

En mindre stribe små ting, men i det lige edit-vindue ser det rigtigt ud.

hth
jes
Avatar billede norske-mike Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:04 #4
Jeg testet roenvings udkast, men får bare svar om at \'siden findes ikke\'? Skal den ikke generere en email?
Avatar billede roenving Novice
17. oktober 2001 - 18:40 #5
Har du den der tak.asp liggende i samme forlder som din egen side ?
Avatar billede norske-mike Nybegynder
17. oktober 2001 - 20:03 #6
tak.asp er ikke noen fil på mitt system, jeg trodde det var en del av kommandoen?
\'asp\'? Jeg syns jeg har sette dette i forbindelse med et annet programmeringssprog?
Hva kan det erstattes med?
Avatar billede roenving Novice
18. oktober 2001 - 11:12 #7
Action-parameteren i en form er den side, som bliver hentet -- her et Active Server Pages-script -- og dermed behandler de data, som bliver sendt i formen.

Du skal selvfølgelig have en database, som tager imod brugerens indtastninger, og så kan du generere et svar ud fra det eller du kan lave en lille simpel tak-side i html, og så skal du skrive dens navn som action-parameter.

mvh
jes
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2001 - 18:44 #8
Takker for points ;~}