Avatar billede ainslow Nybegynder
17. oktober 2001 - 01:28 Der er 11 kommentarer

musikprogrammer

jeg har tænkt mig at købe cool edith er der nogen der kan fortælle mig hvilket muligheder og hvilken slags musik den er bedst til ellers vil jeg også gerne vide lidt om andre musikprogrammer der er på markedet
Avatar billede well_r Nybegynder
17. oktober 2001 - 01:29 #1
Jeg vil anbefale Magix Music maker.. eller sådan noget..den er pissegod :)
hvis du skal lave lidt om på sange :D
Avatar billede excession Nybegynder
17. oktober 2001 - 01:39 #2
cool edit og soundforge er de programmer jeg kender.. det er nok de 2 der bliver brugt mest.. men det kommer nok lidt an på hvad du skal bruge det til

-- xs
Avatar billede eflow Nybegynder
17. oktober 2001 - 01:46 #3
jeg ved at Cubase bliver brugt meget, har selv prøvet det, men jeg var for dum til det, kunne slet ikke hitte ud af alle de muglighedder der er i det.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
17. oktober 2001 - 01:50 #4
Jeg kan på det varmeste anbefale Cakewalk. Det er forholdsvis nemt at bruge, og kan bruges til mange ting, ved hjælp af de plugins man kan hente til det. Men det kommer i den sidste ende an på, hvad det skal bruges til.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2001 - 03:58 #5
Prøv at kikke på dette site om, hvad der ellers er af musikprogrammer m.m

http://www.hitsquad.com/smm/

Avatar billede morten_21 Nybegynder
17. oktober 2001 - 05:50 #6
Cool Edit kan ikke lave musik selv. Det er kun beregnet til at editere i lydfiler. Hvis du skal lave musik selv, afhænger det af genren:
Acid/techno : ReBirth 2.0
Dance/techno: Reason 1.0

Cubase er et rigtig godt, men dyrt og indviklet program.

Ejay er utrolig nemt at gå til, men alt for simpelt til seriøst brug.

God jagt!
/morten
Avatar billede ainslow Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:12 #7
jeg skal bruge noget til seriøs musik jeg har overvejet cubase men det er alt for dyrt men det ender sikkert med at jeg kommer til at købe det i sidste ende men indtil er der et i en lidt billigere prisklasse til seriøs musik techno og sådan noget i stil med det trent reznor lavede sådan noget deromkring jeg så engang en der lavede techno på et program med midi drev programmet så ud til at være temmelig let tilgængeligt og var vist ikke for dyrt
Avatar billede totenslager Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:19 #8
Cubase er det rigtige valg.
De andre kan kun editere wav. mid. mv filer.
Det findes i flere versioner - både til dos og win.
I øvrigt tror jeg nok du kan prøve en trial version - kan bare ikke lige huske hvor -
Jeg vil gerne lede - hvis det har interesse.
Avatar billede totenslager Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:26 #9
Avatar billede ainslow Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:24 #10
cubase er sikkert det rigtige valg mem ikke det jeg leder efter lige nu jeg har prøvet alle demoerme
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:29 #11
ainslow - Det link jeg angav er spækket med muligheder - det er bare om at finde det rigtige underpunkt / kategori. Du kan umuligt til nu have prøvet alle demoerne.