Avatar billede meiner Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kald af ekstern dll fra xal

Er der nogen, der har præcis syntax beskrivelse af dllopen og dllcall fra xal? Eller gerne et eksempel, som kalder en ekstern dll.

Jeg har prøvet nedenstående på en dll, der hedder xaldll med metoden method1, der blot returnerer strengen \"Hello World\" - men jeg får intet ud af &method - dll er registreret med regsvr32 og ligger i xal bibliotek

│int &object
│str 30 &method
│set &object = DLLOPEN(\"xaldll.dll\")
│set &method = DLLCALL(&object, \"method1\", 0, \"\")
│set box(1, &method, 0)
│
Avatar billede meiner Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:43 #1
Se bort fra │ - cut&paste fejl.

Har forhøjet til 350 point, da jeg meget gerne vil have et svar.
Avatar billede meiner Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:41 #2
Er der evt. nogen der ved, hvor man kan finde syntax manualer for kodesprog i xal, hvor ovenstående kan være forklaret?
Avatar billede tmceu Praktikant
18. oktober 2001 - 17:09 #3
Hvis du har den lovligt, og det har du selvfølgeligt, er det nemmeste at kontakte Navision.
Avatar billede meiner Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:31 #4
Jeg kigger på en idé for en kunde, som naturligvis har købt og erhvervet sin xal, men kundens forhandler kan ikke hjælpe og i online hjælpen i xal er lige præcis de nævnte kald ikke beskrevet.

Jeg har snakket med to andre forhandlere, der dog kræver konkret opgave for at svare. Jeg har dog ikke prøvet at kontakte Navision, men vil prøve.

Dette er også for at høre, om der er nogen, der har erfaring med ovenstående og eventuelle begrænsninger i det?
Avatar billede nesno Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:48 #5
Du kan få nogle bøger fra Navision:

Programmering & Teknisk Refference De koster 400 kr. (Godt nok til C5, men det er til XAL kørsler)

I Programmering, står der lidt om DLL funktioner (ca. 3 sider) bl.a. syntaks og et enkelt eksempel (ikke overvældende, men ok)
Avatar billede wilco Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:12 #6
Hej Meiner

Smid din mail addy... så har jeg developer disken fra Navision.. der er mange gode dll\'er og eksempler med

/wilco
Avatar billede meiner Nybegynder
19. oktober 2001 - 17:50 #7
Hej Wilco - det lyder kanon - du er meget tæt på 350 point.

Min mail adr. er meiner@netvenner.dk
Avatar billede meiner Nybegynder
20. oktober 2001 - 01:06 #8
Hej Wilco - tak det ser meget lovende ud 350 point + husk at svare på mit andet spm - blot med en tom kommentar - så får du også de 25 point der.