Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Tjeck bruger dutter ikke

Hvorn tjekker jeg lige om en bruger eksisterer??

Jeg havde forsøgt mig med noget ala:

if (\"mysql_query(\\\"select brugerNavn from brugere where brugerNavn = \'$brugerN\'\\\");\"){

echo (\'brugeren findes allerede\');
}else{

Det returnerer konstant at brugeren findes.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2001 - 14:14 #1
$sql = \"SELECT COUNT(*) FROM brugere WHERE brugerNavn = \'$brugerN\'\";
$result = mysql_query($sql);
$row = mysql_fetch_array($result);
if ($row) {
echo \"Det indtastede profilnavn er optaget.\\\\nVælg venligst et andet.\";
} else {

}
Avatar billede fl Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:16 #2
det er fordi din if sætning reflektere din sql query og ikke resultete af din query.

mysql_query(\\\"select brugerNavn as Test_bruger from brugere where brugerNavn = \'$brugerN\'\\\");

if($Test_bruger !=\"\"){echo (\'brugeren findes allerede\');
}else{echo (\'brugeren findes ikke\');
}

Avatar billede webmonster Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:18 #3
det kunne  se således ud :

$q = mysql_query(\"select brugerNavn from brugere where brugerNavn = \'$bruger\'\");
$num = mysql_numrows($q);
if ($num != 0) echo \"brugeren findes\";
else echo \"Findes ikke\";

//webmonster.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:31 #4
Er der en af disse tre der er smartere/hurtigere end de andre?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2001 - 14:32 #5
min min min! (pjatter)

Kør de 3 forskellige i MySQL (lokalt) og tjek response tiden. Så har du svaret :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:34 #6
Hvis jeg bare anede hvordan man tjekkede respone tiden - Anyway har jeg jo fået det til at virke og hastigheden er ikke vigtig (lige nu) :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2001 - 14:35 #7
tak...*S*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:36 #8
Fino fino :-)