Avatar billede renton Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

validering af email og dato

Jeg lavet to java scripts som henholdsvis tjekker på email og dato.
De virker godt nok hver for sig...men ikke når de står samlet som her på onsubmit:!!!
<form method=\"post\" name=\"profilform\" onsubmit=\"return Kontrollerdato(); Kontrolleremail()\" action=<? \"$php_self\"
Hvordan kan det være?
Avatar billede nute Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:58 #1
onsubmit=\"return Kontrollerdato(); return Kontrolleremail()\"

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:01 #2
men en litt penere måte å gjøre det på, er å lage en metode som samler alle cheks på ditt formular, fx:

function checkForm(){
  if( Kontrollerdato() ){
    return Kotrolleremail();
  } else {
    return false;
  }

function Kontrollerdato(){
}
function Kontorlleremail(){
}

/nute
Avatar billede renton Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:06 #3
hvis man laver det sådan
onsubmit=\"return Kontrollerdato(); return Kontrolleremail()\"
går den slet ikke ind i den sidste function kontrolleremail!!!
Der blive ikke kørt noget tjeck
Avatar billede nute Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:10 #4
yup...du har rett :) litt tidlig på morgenen enda :)

gjør som jeg har foreslått i det andre innlegget...
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. oktober 2001 - 12:12 #5
du vil have een boolean ud af det

if ( Kontrollerdato() && Kontrolleremail() ) //er begge sande  && == AND
if ( Kontrollerdato() || Kontrolleremail() ) //bare en er sand  || == OR

så mon ikke din submitlinie skulle være:

<form method=\"post\" name=\"profilform\" onsubmit=\"return ( Kontrollerdato() && Kontrolleremail() )\" action=<? \"$php_self\"
Avatar billede renton Nybegynder
16. oktober 2001 - 12:17 #6
tak jakoba...lige det jeg skulle bruge...kombineret i en fælles funktion