Avatar billede thaufer Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows boot -starteren?

Jeg har en amitech pc med WinME preinstalleret. så gik jeg ud i dos og skrev format c: <enter>
jeg genstarter - stadig med min WinME startdiskettet i drevet - derefter starter jeg installationsprogrammmet: winnt.exe i mappen i386
installationsprogrammet starter op, men pludseligt siger den:
Windows boot starteren kunne ikke findes. Kontroller at drevet er formateret og ubeskadigt.
Så jeg går ud og formaterer igen, men jeg får samme fejl inde i win2000 installationsprogrammet. Hvorfor? Og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:20 #1
Den WinMe startdiskette du har, er det én som fulgte med ?
Avatar billede thaufer Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:21 #2
nej - den er oprettet inde i winME i tilføj/fjern programmer..
Avatar billede thaufer Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:22 #3
jeg har gjort præcis det samme med en win98SE maskine - det kørte perfekt
Avatar billede zeus_ Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:22 #4
Prøv at slette din partition med FDISK. Lav en ny og formater den inden du forsøger at installere winnt.exe igen.
Avatar billede lrp Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:23 #5
Såvidt jeg ved, skal du lave nogle specielle bootdisketter til Windows2000. På Windows2000-cdrom\'en er der vist en mappe, der hedder noget i retning af makedisk eller bootdisk. Her er så et program, du skal køre, der laver bootdisketter til Windows2000.
Avatar billede thaufer Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:24 #6
hvordan kan det så være det virkede med min 98?
Avatar billede makse Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:25 #7
Hent en Windows 98 startdiskkette. Start op på den, og kør Winnt derfra.
Link: http://www.user-friendly.net/ftp/pub/Boot%20Disks/boot98.exe
Avatar billede makse Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:27 #8
Hvis fejlen kommer igen, så formater drevet igen. (Stadigvæk via Windows 98 startdisketten)
Avatar billede thaufer Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:28 #9
makse --> ville det så virke, eller skal jeg hellere bruge de startdisketter win2000 laver?
Avatar billede makse Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:29 #10
Avatar billede thaufer Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:31 #11
tak makse :)
Avatar billede makse Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:37 #12
Np. Takker for point. :)