Avatar billede kip Nybegynder
24. februar 2000 - 04:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

læs username via webbrowser

jeg vil kunne læse username fra environment i Win95/98 og NT/2000 for automatisk login i WEB applikation. Funktionen skal/må kun fungere i Intranet.
Avatar billede michael2001 Nybegynder
24. februar 2000 - 10:10 #1
Du er klart ude på et sidespor her, men mon ikke du kunne lave lidt hack med en cookie.

(Med sidespor mener jeg du lægger op til nogle gevaldige sikkerhedshuler hvis du implementerer det...)
Avatar billede kip Nybegynder
24. februar 2000 - 14:53 #2
Jeg har brug for lidt mere præcis info. Min egen forestilling går lidt i retning af en aktiv komponent ( Java eller ActiveX eller ???? ).
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2000 - 03:58 #3
<ole>
Selvom jeg normalt færdes i et Mac-miljø, har jeg været så heldig at falde over noget af koden til Win2000. Jeg ved ikke om det kan hjælpe...på trods af, jeg nu ikke synes, den adskiller sig væsentligt fra de foregående:

#include "win31.h"
#include "win95.h"
#include "win98.h"
#include "evenmore.h"
#include "oldstuff.h"
#include "billrulz.h"
#define INSTALL = HARD
  char make_prog_look_big[1600000];
void main()
{
while(!CRASHED)
{
display_copyright_message();
display_bill_rules_message();
do_nothing_loop();
if (first_time_installation)
{
make_50_megabyte_swapfile();
do_nothing_loop();
totally_screw_up_HPFS_file_system();
search_and_destroy_the_rest_of_OS/2();
hang_system();
}
write_something(anything);
display_copyright_message();
do_nothing_loop();
do_some_stuff();
if (still_not_crashed)
{
display_copyright_message();
do_nothing_loop();
basically_run_windows_3.1();
do_nothing_loop();
}
if (detect_cache())
disable_cache();
if (fast_cpu())
{
set_wait_states(lots);
set_mouse(speed, very_slow);
set_mouse(action, jumpy);
set_mouse(reaction, sometimes);
}
/* printf("Welcome to Windows 3.11"); */
/* printf("Welcome to Windows 95"); */

printf("Welcome to Windows 98");
if (system_ok())
crash(to_dos_prompt);
else
system_memory = open("a:\swp0001.swp" O_CREATE);
while(something)
{
sleep(5);
get_user_input();
sleep(5);
act_on_user_input();
sleep(5);
}
create_general_protection_fault();
}

/VH
</bole>
Avatar billede kip Nybegynder
27. februar 2000 - 08:51 #4
olebole's svar rummer elementer som er helt uimodståelige.

Linie efter linie af sludder som på den ene side indikerer at olebole har forstået et og andet og som på den anden side demonstrerer at hans modenhed ikke ligger meget over det der eksisterer i en børnehaveklasse.

Jeg vælger derfor at acceptere svaret og giver de 100 point for den morskab jeg havde ved at læse svaret. Selvfølgelig skal den, for olebole sikkert meget krævende, indsats der er gjort for at få skrevet alle de svære ord også belønnes.

Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2000 - 17:46 #5
Du har muligvis ret...jeg færdes ikke selv så meget i børnehaveklasser, da det er en del år siden, min yngste datter gik i en sådan.
Jeg havde dog ret i min antagelse om, at det værste der kunne ske, var at jeg fik en gul badeand i nakken ;-)

Nej, det var ikke en krævende indsats!
Det var såmænd blot 'cut & paste' fra en mail, jeg fik tilsendt fra en anden webudvikler. Det er en joke, der i øjeblikket cirkulerer blandt professionelle webbureauer.

Takker for points ;-)

Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2000 - 17:50 #6
PS: Den kommer fra børnehaveklassen, der kalder sig IconMediaLab. Jeg skal overbringe dem dine synspunkter om deres modenhed :-)))