Avatar billede noller Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

SMS sender i PHP

Jeg har en hjemmeside hos THEROOM.dk

Og jeg vil godt have at man skal kunne sende sms\'r fra siden.

Jeg har downloadet et PHP-script, men jeg fatter ikke hvordan jeg skal bruge det :-))

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt.

Scriptet er hentet her:
http://www.findi.dk/html/php/sms.php
Avatar billede kirus Praktikant
14. oktober 2001 - 20:09 #1
Hvis du vil sende SMS\'er fra din hjemmeside skal du have en SMS Gateway... det er røvhammerne dyrt... og derfor kan det egentlig ikke betale sig for en privat person. Det er egentlig tænkt som Reklame for \"din\" firma.
Hvis du har et script så er det sandsynligvis et fra en anden firma... som så nu kan lave reklame fra din side...
Avatar billede fico Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:12 #2
Det eneste du skal sætte op er:
mail ($nummer, \"\",$besked, \"FROM:www.findi.dk/html:\"); //Skriv din hjemmeside adresse i stedet for www.findi.dk/html
Avatar billede hojben Novice
14. oktober 2001 - 20:13 #3
kirus > han skal da bare sende gennem mobilnummer@sms.tdm.dk

Virker kanont og den er ligeglad med om mobilejeren har skiftet selskab
Avatar billede fico Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:14 #4
Det er ikk noget med SMS Gateway !
Du ændre www.findi.dk/html til din hjemmeside og uploader scriptet. Du skal noget lige lege med det så designet passer til din side. Men ellers nothing else
Avatar billede noller Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:22 #5
Jeg ville helst undgå det med at man får en \"ekstra\" besked som \"stjæler\" nogen at tegnene!!!, men så skal man måske have en gateway ?
Avatar billede noller Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:31 #6
har en sms-funktion som ikke fungere så \"godt\".

Min hjemmeside er følgende:
http://users.theroom.dk/noller//Graphical-Webdesign%20-%20forside.htm

I kan jo selv se hvordan det er den skodder...
Avatar billede hojben Novice
14. oktober 2001 - 20:48 #7
http://asger.netwebber.dk/sms/

virker fint og er i asp ;)
Avatar billede fico Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:50 #8
Så bruger du denne her mail ($nummer, \"\",$besked);