Avatar billede waya Nybegynder
23. februar 2000 - 00:04 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Odigo - hvordan trækker de info fra ICQ?

Er der nogen, der kan gennemsnkue, hvordan programmet Odigo (se pagerprogrammet på http://www.jubii.dk) kan trække user info fra ICQ?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. februar 2000 - 00:24 #1
det er da bare at bruge samme port/protecol som ICQ selv bruger
Avatar billede waya Nybegynder
23. februar 2000 - 00:29 #2
kan du uddybe det lidt?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. februar 2000 - 00:32 #3
der er vist ikke mere at uddybe, det er også sådan at diverse ICQ kloner til Linux virker, så hvis du vil se hvordan det gøres så gå ind på f.eks www.linuxberg.com (eller hvad en nu hedder) og søg efter ICQ -> gå til en af klonernes hjemmersider og hent sourcen hvis den er tilgængelig (er den for det meste)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. februar 2000 - 00:34 #4
At dem der så laver ICQ (mirabiles) ikke vil ud med detaljerne (om protecol og ligende) til andre gør også at det ikke er til at lave det en 100% tro kopi
Avatar billede lrj Nybegynder
23. februar 2000 - 00:47 #5
ftp://delphi-jedi.org/api/icq.zip er et ICQ interface til Delphi - mon ikke det kunne bruges til noget - evt. til at lave et CGI-script til det. Eller en activeX komponent som så kan bruges fra et ASP-script. Enjoy.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. februar 2000 - 00:49 #6
hmm glemmer altid at svare
Avatar billede fragment Nybegynder
23. februar 2000 - 02:38 #7
Jeg tror der står at det bruger samme contactlist, og det er det waya mener. Eller hvad?
Avatar billede waya Nybegynder
23. februar 2000 - 09:07 #8
well, det jeg mener er, hvordan man de sammenkøre både user info og contact list (trække hele svineriet) og dermed gøre livet lettere for folk, der vil skifte fra ICQ til Odigo - men det er også det I svarer på, eller hvad?

Jeg tjekker lige op på det, inden jeg lukker spgml-
Avatar billede knogle Nybegynder
23. februar 2000 - 09:24 #9
Nu i snakker om at man kunne lave CGI-/ASP-Script til ICQ .. så kig lige på
http://www.webicq.nu
Avatar billede lrj Nybegynder
23. februar 2000 - 12:43 #10
waya - det der menes er, at du sikkert selv skal programmere noget for at lave en sådan løsning. Men ens ICQ adressebog, ligger den ikke på ens lokale maskine? Oh well, det er sikkert allerede blevet undersøgt.

knogle - kan ikke lige komme ind på den side - er den god?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. februar 2000 - 13:37 #11
>>lrj jo den ligger på ens comp, men i et specielt format som jeg ikke mener Mirabilis vil ud med, det findes dog nogle cgi scripts der kan extracte indholdet
Avatar billede lrj Nybegynder
23. februar 2000 - 15:20 #12
Så er det jo lidt hemmeligt at Odigo kan læse det...
Avatar billede wriggler Nybegynder
23. februar 2000 - 20:01 #13
Den måde WebICQ kommunikerer virker rigtig fint! Mon det er muigt at få fat i et lignende CGI script der gør dette?