Avatar billede speedy2222 Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:00 Der er 7 kommentarer

Formular!

Dette er et let spørgsmål vil gerne lige have at vide hvad er html en til en formular den skal være ligesom de fleste sådan noget med navn: og så kommer der en boks man kan skrive navn i og ris/ros: og så kommer der en lidt større boks osv. og så tilsendt sender den rosen (forhåbentligt :) dirkete til mig!
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:07 #1
Html koden:

<FORM action=\"send.php\" method=\"post\">
<input type=\"text\"
<input type=\"submit\" value=\"send\">
</form>

Så skal du bare lave en fil der hedder send.php og så ligge et php script ind det!
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:09 #2
Upsa dasse jeg glemte vidst lige noget :-)

<FORM action=\"send.php\" method=\"post\">
<input type=\"text\" name=\"kommentar\"
<input type=\"submit\" value=\"send\">
</form>
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:13 #3
<form action=\"<?php echo $PHP_SELF; ?> \" method=\"POST\">
                <div align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\"><b><br>
                  </b>Dit navn:</font><br>
                  <input type=\"text\" class=\"but\" name=\"navn\">
                  <br>
                  <font face=\"Verdana\" size=\"1\"><br>
                  Din email adresse:</font><br>
                  <input type=\"text\" class=\"but\" name=\"epost\">
                  <br>
                  <b><font face=\"Verdana\" size=\"1\"><br>
                  </font></b><font face=\"Verdana\" size=\"1\">Emne:</font><b><font face=\"Verdana\" size=\"1\"><br>
                  </font> </b>
                  <input type=\"text\" class=\"but\" name=\"emne\">
                  <br>
                  <font face=\"Verdana\" size=\"1\"><b><br>
                  </b>Besked:</font><br>
                  <textarea wrap=\"on\" class=\"but\" rows=\"10\" cols=\"40\" name=\"tekst\"></textarea>
                  <br>
                  <input type=\"submit\" class=\"button\" value=\"Send Besked\" name=\"send\">
                  <font color=\"#FFFFFF\">__</font>
                  <input type=\"reset\" class=\"button\" value=\"Slet Besked\" name=\"reset\">
                  <br>
<font face=\"Verdana\" size=\"1\">
                  <?php

if ($send) {
    function tilbage($meddelelse) {
        echo  \"$meddelelse\\n\";
        echo  \"<form><input type=button value=\\\"<<< Tilbage\\\" onClick=history.back()></form>\\n\";
        echo  \"</body></html>\\n\";
        exit;
    }

    if (!$navn) tilbage( \"<BR><BR>Du har glemt at skrive dit navn...\");
    if (!$tekst) tilbage( \"Du har glemt at skrive noget beskedfeltet\");

  $tekst = \"$tekst \";

    mail( \"din@mail.dk\", \"Besked fra ris/ros - Emne: $emne\", $tekst, \"From: $epost\\nX-Mailer: http://$HTTP_HOST$REQUEST_URI\");
echo  \"Jeg har modtaget din email, og svarer tilbage hurtigst muligt!\\n\";
}

?></font>

              </form>

Dette er måske lidt bedre hvis du ikke er så godt inde i php endnu :-)
Bare koipier det ind hvor du vil have den!
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:14 #4
Husk lige at ændre din@email til din email adresse!
Avatar billede storslem Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:18 #5
Hej speedy2222. Her en tilsvarende løsning i javascript. Bemærk dette er en hel html-side. Så du kan blot kopiere hele scriptet ind i et tekst-dokument (f.eks. notepad), gemme det som en html-fil og så åbne det og se hvad det kan...

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>MailForm</title>
    <script language=\"JavaScript\">

// I Denne varriable kan du skrive den ønskede modtager adresse
var mailadr = \"kbjoern@mail1.stofanet.dk\"

    function msg() {
document.mailer.action = \"mailto:\"
mailtoandsubject = ((mailadr) + \'?subject=\' + document.mailer.subject.value);
}

    </SCRIPT>
</head>
<BODY BGCOLOR=darkblue>

<FORM NAME=\"mailer\" METHOD=\"post\" ACTION=\"\" ENCTYPE=\"text/plain\"
onSubmit=\"(document.mailer.action += mailtoandsubject)\">
<CENTER>
<TABLE bgcolor=white><TR><TD>
<CENTER>
<TABLE BORDER=0 bgcolor=naviblue>
<CENTER>
<TR>
</TR>
<TR>
<TD>Dit Navn:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=45 NAME=\"name\" onChange=\"msg(this.form)\"></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Din Email Adresse:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=45 NAME=\"email\" onChange=\"msg(this.form)\"></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Priority:</TD>
<TD>
<SELECT NAME=\"priority\" onChange=\"msg(this.form)\">
<OPTION VALUE=\"Normal\">Normal
<OPTION VALUE=\"Urgent\">Haster!!!
<OPTION VALUE=\"No Reply Needed\">Svar ikke nødvendig
</SELECT></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Emne:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=45 NAME=\"subject\" onChange=\"msg(this.form)\"></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Besked:</TD>
<TD><TEXTAREA NAME=\"message\" COLS=38 ROWS=5 WRAP=\"virtual\" OnChange=\"msg(this.form)\"></TEXTAREA></TD>
</TR>
<TR>
<TD> </TD>
<TD><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"SEND BESKED\">
<INPUT TYPE=\"reset\" VALUE=\"SLET BESKED\"></TD>
</TR>
</TABLE>
</FORM>
</TD>
</TR>
</TABLE>

</body>
</html>

Husk at ændre \"mailadr\" til den rette mailadresse.
(: storslem.
Avatar billede haboja Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:28 #6
storslem
Må jeg blande mig jeg mangler også en e-mail form, og den du har lavet her er rigtig fin, bortset fra at jeg godt vil have den til at åbne en ny side når man trykker på send(en: tak for din email side), jeg kan evt. oprette et spørgsmål så du får point for det, kan/vil du det?????
Avatar billede storslem Nybegynder
23. januar 2002 - 10:13 #7
haboja >>> Undskyld jeg ikke har svaret dig, min brugerprofil har været "nede" eller "væk" eller "ude af drift" siden oktober 2001, men nu virker den igen. Er du stadig dèr, vil jeg med glæde hjælpe... (o:

speed222>>> Luk spørgsmålet, tak!