Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

E-mail

Hvordan kan jeg sende en e-mail ved hjælp af en formular?

Min side ligger på www.friserverplads.dk hvor jeg har understøttelse af en masse (Læs lige selv før i giver mig et svar).
Avatar billede no_doubt Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:56 #1
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:10 #2
ja ja
Avatar billede no_doubt Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:18 #3
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:31 #4
HUSK de skal kan køre på friserverplads.dk!!!
Avatar billede adp Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:31 #5
Jeg har netop lavet en formular, til afsendelse af Email, siden ligger på http://www.friserverplads.dk/connect/mail.asp
Du skal blot kopiere hele koden til en fil med navnet mail.asp og indtaste din E-mail adresse i
linie 23.

<%
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
Response.Expires = 0

\'Her bliver variabler til inputene fra formen defineret
Dim strName, strTekst, strEmail

\'Resten af dokumentet består én stor IF-ELSE sætning som tjekker om formularen allerede
\'er blevet udfyldt, hvis den ikke er viser den formularen, ellers sender scriptet form-mailen
\'og skriver en lille response på skærmen til brugeren.
If Request.ServerVariables(\"CONTENT_LENGTH\") <> 0 Then
  \' Følgende linier henter data fra form-mailen.
  strName = Trim(Request.Form(\"navn\"))
  strTekst = Trim(Request.Form(\"tekst\"))
  strEmail = Trim(Request.Form(\"email\"))

  \'Konfiguration: Her skal du angive din JMAIL server, afsenderen (Her skal normalt stå din e-mail),
  \'Titlen på e-mailen samt modtagerne (Hvis du vil have flere modtagere adskiller du blot modtagernes e-mail addresser med et komma.)
  JMail.ServerAddress = \"friserverplads.dk\"
  JMail.sender = \"webmaster@friserverplads.dk\"
  JMail.subject = \"Formail via. JMAIL\"
  JMail.AddRecipient \"Din email\"

  \'Her bliver e-mailen til
  \'\"ENTER\" bliver angivet med: \"& VbCrLF\"
  JMail.Body = \"Formmail fra : \"
  JMail.Body = JMail.Body & strName & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & \"E-mail...... : \" & strEmail & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & strTekst & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & strCv

  \'Her bliver form-mailens prioritet bestemt
  \' 1 - højeste (Haster / Vigtigt)
  \' 3 - normal
  \' 5 - lavest
  JMail.Priority = 3

  JMail.Execute

%>
<!-- Her kommer responsen til brugeren efter at form-mailen er sendt -->
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>E-mail</TITLE>
<META NAME=\"Email\">
</HEAD>
<BODY>
<TABLE WIDTH=400 HEIGHT=450 BORDER=0 ALIGN=\"CENTER\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 RULES=\"NONE\" FRAME=\"VOID\">
    <TR>
      <TD WIDTH=100% HEIGHT=15 ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">
            <CENTER>
                    ...Din E-Mail er nu afsendt...
          </CENTER>
      </TD>
    </TR>
</TABLE>

</BODY>
</HTML>

<%
Else
%>
<!-- Her kommer form-mailen -->
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>E-mail</TITLE>
<META NAME=\"E-mail\">

<!-- Følgende script tjekker om alle felterne i form-mailen er udfyldt. -->
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
function validate(form1) {

    //Navn-feltet
    if (form1.navn.value == \"\") {
    alert(\"Husk at angive dit navn!\");
    document.form1.navn.focus();
    return false;
    }
    else {
        //Tekst-feltet
        if (form1.tekst.value == \"\") {
        alert(\"Husk at angive en Tekst!\");
        document.form1.tekst.focus();
        return false;
        }
        else {
            //e-mail-feltet
            if (document.form1.email.value.indexOf(\"@\")==-1 || document.form1.email.value.indexOf(\".\")==-1) {
            alert(\"Du har ikke udfyldt e-mail feltet korrekt\");
            document.form1.email.focus();
            return false;
            }
  return true;
}

//Følgende sørger for cursoren står i første felt (tekst)
function start() {
document.form1.tekst.focus();
return false;
}
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY BGCOLOR=\"#000080\" TEXT=\"#FFFFFF\" LINK=\"#FF3399\" VLINK=\"#3366FF\" ALINK=\"#FF0000\" SCROLL=AUTO LEFTMARGIN=0 MARGINWIDTH=0 TOPMARGIN=0 MARGINHEIGHT=0 ONLOAD=\"return start()\">
<TABLE WIDTH=400 HEIGHT=450 BORDER=0 ALIGN=\"CENTER\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 RULES=\"NONE\" FRAME=\"VOID\">
    <TR>
      <TD WIDTH=100% HEIGHT=15 ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">
            <CENTER>
                      ...Send E-mail...
            </CENTER>
      </TD>
    </TR>
    <TR>
      <TD ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">

<FORM NAME=\"form1\" ACTION=\"mail.asp\" METHOD=POST ONSUBMIT=\"return validate(this)\">

<TABLE WIDTH=370 HEIGHT=70% BORDER=0 ALIGN=\"CENTER\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0>

    <TR>
      <TD WIDTH=170 ALIGN=\"LEFT\" VALIGN=\"BOTTOM\">Tekst:<p>&nbsp;<p><p>&nbsp;<p></TD>
      <TD WIDTH=200 ALIGN=\"RIGHT\" VALIGN=\"BOTTOM\"><textarea name=\"tekst\" cols=\"34\" rows=\"8\" wrap=\"PHYSICAL\"></textarea></TD>
    </TR>

    <TR>
      <TD WIDTH=170 ALIGN=\"LEFT\" VALIGN=\"BOTTOM\">Fra navn:</TD>
      <TD WIDTH=200 ALIGN=\"RIGHT\" VALIGN=\"BOTTOM\"><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"navn\" SIZE=45 MAXLENGTH=100></TD>
    </TR>

    <TR>
      <TD WIDTH=170 ALIGN=\"LEFT\" VALIGN=\"BOTTOM\">Fra e-mail:</TD>
      <TD WIDTH=200 ALIGN=\"RIGHT\" VALIGN=\"BOTTOM\"><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"email\" SIZE=45 MAXLENGTH=100></TD>
    </TR>
    <TR>

      <TD VALIGN=\"BOTTOM\" COLSPAN=2><BR>
      <CENTER>
      <INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"submit\" VALUE=\" Indsend \">
      <INPUT TYPE=\"reset\" NAME=\"reset\" VALUE=\" Nulstil \" name=\"Reset\" onclick=\"java script:document.form1.navn.focus();\">
      </CENTER></TD>
    </TR>
</TABLE>
</FORM>
      </TD>
    </TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>
<% End If %>
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:32 #6
åh.... hvorfor virker det ikke hos mig

Hvis jeg ændre e-mail adressen til min egen virker det ikke.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:39 #7
Jeg får fejlen 500

Men hvis jeg lader være med at ændre e-mail adressen virker det fint. Så webmaster@friserverplads.dk har fået et par mails...

Hvad med \'JMail.ServerAddress\' skal den ikke ændres hvis man har en anden mailadresse???
Avatar billede adp Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:13 #8
Formularen, vil altid sende e-mail til dig
webnaster@friserverplads.dk er afsender adressen.

Du skal ændre din email i linien:
JMail.AddRecipient \"Din email\"

Du kan sende en mail til mig via http://www.friserverplads.dk/connect/mail.asp med den ønskede e-mail adresse, så skal jeg sende filen til dig.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:19 #9
Undskyld det havde jeg slet ikke set.

Mange TAK for svaret