Avatar billede raivia Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med Netkort! (igen igen)

Nu stiller jeg lige det samme spørgsmål igen...
Jeg kom vist til at give pointene - ikke så smart.

Spørgsmålet lyder:
Jeg har forsøgt at få mine 2 computere sat i netværk gennem en hub. Når alt er installeret (netkort og TCP/IP), så er det bare fuldstændig umuligt at få computerne til at finde hinanden. Der er lys i hub\'en fra begge maskiner - dog blinker lyset fra den computer der kører helt fejlfrit, mens den anden lyser konstant.
Desuden siger den ene computer i forbindelse med installering af program til deling af Stofanet, at den ikke kan finde noget netkort i maskinen. Har lige formateret den, så der skulle ikke være noget problem med gamle konflikter eller drivere...
Jeg har forsøgt at skifte netkort og pci port, men tilsyneladende er der intet der hjælper.
Jeg har temmelig meget erfaring med netværk, men har aldrig stødt på dette problem før.

På forhånd tak!

Mit seneste svar:
Jeg kører kun TCP/IP
Ingen anden protokol installeret!
Hverken Netbeui, IPX eller nogen anden.

Se evt. det allerede besvarede emne - Probs med netkort!
Avatar billede handmade Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:43 #1
Prøv at fjerne TCP/IP protokollen på begge maskiner og geninstaller den derefter igen.
Avatar billede makse Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:46 #2
Kan du pinge dem?
Avatar billede j.robert Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:47 #3
Installér NetBeui!
- Det virker.
Avatar billede j.robert Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:51 #4
Hvor har du sat din stofanet forbindelse til?
- Vil ikke i hubben?

Stofanet skal enten direkte i en PC med to netkort eller i en router!
Avatar billede j.robert Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:51 #5
vil=vel
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 01:14 #6
Smid vnc på, en af dem, hvis du kan komme på nettet med den, så skal jeg prøve at få prob. løst for dig.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
13. oktober 2001 - 01:25 #7
j.robert har ret i det der siges 13/10 2001 00:51:04 . Du kan ikke dele en Stofanet forbindelse med kun to netkort og en hub.

Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 01:45 #8
Er der ikke også kun tale om netværk i første omgang set ud fra spørgsmålet?

Ellers så er der da iShare, som kan klare delingen, ved hjælp af 1 stk ip adresse .
Avatar billede raivia Nybegynder
17. oktober 2001 - 16:30 #9
Tak for hjælpen alle!
Jeg har fået løst problemet...
Det var noget med at Full Duplex var aktiveret på begge netkort og sat til 100Mbit :o)
Ikke så smart til Stofanet.