Avatar billede xzxzx Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

STORT Problem - Boot-disk kan ikek finde CD-Drevet...

Okay.
Jeg har lavet en Bootdisk i WinMe.
Mit kombineret CD/DVD-Drev, kan den ikke finde (den hedder f: ).

Nu har jeg installeret Windows Me, oven i min gamle Windows Version. Kan det godt fungere.

Den har ikke slettet noget i Start >> Programmer, eller på Skrivebordet.

Mit problem er at jeg vil have InMe installeret, så makinen er helt tom, lige som jeg fik den. Men det fungere ikke...

Avatar billede jakobe Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:31 #1
brug en fdisk og så i dos format c:
Avatar billede xzxzx Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:37 #2
fdisk var det før scandisk?
Kan du ike uddybe?
Er ikke så godt inde i det ;-)...
Avatar billede xzxzx Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:50 #3
Come on Guys/Grils - jeg har sku\' et stort problem, og ikke flere point...
Avatar billede jesper.h Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:52 #4
Har du husket at boot-disk laver et ekstra drev til værktøjer. Så det kan være at dit cd-rom drev bliver til G
Avatar billede xzxzx Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:54 #5
Jesper.h >> Nej, har aldrig hørt om det. Lige for st sige hvilke drev jeg har:
A:\\
C:\\
D:\\
E:\\
F:\\

Det kunne være jeg lige skulle teste det...
Avatar billede bpp Nybegynder
13. oktober 2001 - 01:01 #6
Jeg sidder lidt med samme problem ! Min bootdisk har tildelt mit cd-drev Z:\\
Kig i din autoexec.bat og se om ikke der ligger noget der ligner \"set CDROM=z:\"

/bpp
Avatar billede xzxzx Nybegynder
13. oktober 2001 - 01:03 #7
Det jeg fandt på \"set CDROM=\"

:QUIT
call fixit.bat
rem clean up environment variables
set CDPROB=
set CDROM=
set LglDrv=
GOTO QUICK

Den bliver åbenbart ikke sat?
Avatar billede bpp Nybegynder
13. oktober 2001 - 01:06 #8
Så skriv et drev så skulle den være der !! og nederst i din config skriver du lastdrive=(samme bogstav)

/bpp
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 01:17 #9
Sig mig hvorfor bruger du ikke blot Cdrom\'s boot, så er problemet løst, det er fordi du mangler driver på din bootdisk du har lavet selv.
Avatar billede conan54 Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:04 #10
Har du ikke en gammel win98 startdiskette?
Avatar billede xzxzx Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:32 #11
;-)