Avatar billede thrakrath Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:38 Der er 2 løsninger

Stored procedures igen.

Hej

Spørgsmålet er lidt i forlængelse af et tideligere spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/120195

Jeg har følgende:

declare @Temp_Sub_Kategori_ID Int,
    @Temp_Kategori_Vaerdi Varchar(255),
    @Kategori_ID Int,
    @Temp_Kategori_Array Varchar(255),
    @Temp_Sql_String Varchar(255)

Set @Kategori_ID = 5
Set @Temp_Kategori_Array = 0

Set @Temp_Sql_String =\'Select
            \' + @Temp_Sub_Kategori_ID + \' = Kategori_Sub_ID,
            \' + @Temp_Kategori_Vaerdi + \' = Kategori_Vaerdi From tbl_Kategori
            Where
                Kategori_Sub_ID = \' + @Kategori_ID + \' And
            Kategori_ID Not In (\' + @Temp_Kategori_Array + \')\'

Print @Temp_Sub_Kategori_ID

Og jeg får følgende fejl:

Server: Msg 245, Level 16, State 1, Line 10
Syntax error converting the varchar value \'Select \' to a column of data type int.

Hvad er det lige jeg gør galt?
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:50 #1
Dit problem er, at du roder rundt i datatyperne int og varchar.

Din @Kategori_ID er af typen int og den forsøger du at plusse til en streng. Det kan man ikke - SQL Server vil i den situation forsøge at konvertere strengen til int, og det kan den selvsagt ikke.

I stedet for @Kategori_ID skriver du:

  CONVERT(varchar(255), @Kategori_ID)
Avatar billede pniels12 Nybegynder
19. oktober 2001 - 08:36 #2
Er der ikke også et problem med at tildele værdier til lokale variable ved hjælp af set ??
Hvis jeg gør dette giver det en fejl.
Prøv evt. med:
select @Kategori:ID=5
.....
Derud over er det klart at du ikke kan concatinere en streng med en int.
Der er ikke implicit convertering mellem int og varchar du skal derfor bruge convert funktionen.