Avatar billede fadme Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:46 Der er 2 kommentarer

href og submission

Jeg har et script hvor jeg gør følgende:

1  window.parent.frame.form.submit();
2  window.parent.frame.location.href=\"\";
3  window.parent.frame.form.submit();

pointen er at der skal submittes først, hvorefter framen kaldes igen. og derefter submittes igen.

Jeg tror problemet er at framen der åbnes i linie 2, ikke åbner før linie3 udføres, derfor findes formen i linie 3 ikke og submission bliver ikke udført.

Jeg har prøver med en forsinkelse men det tror jeg ikke virker.

Nogle forklaringer eller løsninger på forhånd tak
Avatar billede nute Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:50 #1
problemet er at etter du har eksekvert linje 1, så reloader du din parent frame (og dermed den frame som skal eksekvere dine påfølgende scripts). Du kan *aldri* eksekvere noen scripts på en side etter du har reloadet den (noe jeg regner med at du vet)

/nute
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:17 #2

1  window.parent.frame.form.submit();
2  self.submitIgen = true;
3  window.parent.frame.location.href=\"\";

i den side der reloades skal du så have en onload event:

<body ... onload=\"if(parent.otherframe.submitIgen)document.form.submit();parent.otherframe.submitIgen=false;\">
3  window.parent.frame.form.submit();

Men jeg tror det er det forkerte problem vi er ved at løse. hvis du sender din form respons til en anden ramme end den med formen i behøver du slet ikke at reloade, form og data bliver bare liggende.

altså i din form:
<form ... target=\'skjult_ramme\'>

så kan du fra den anden frame blot sige:

1  window.parent.frame.document.form.submit();
3  window.parent.frame.document.form.submit();

så bliver den form submittet 2 gange.

Hvis du vil have respons efter den anden submit kan du sige:

2  window.parent.frame.document.form.target=\'_self\';

imellem de 2 kald til submit.

mvh JakobA