Avatar billede phoye Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hent dato fra DB

Hej,
Jeg vil hente data fra en database (bruger en bønne til det!) med denne sætning:
\"SELECT * FROM bruger, ferie where brugerid=brugerid and ferieslut > = now()\"

Det jeg vil med sætningen er at hente de personer som ikke har overstået sin ferie.
Det bruge lave sig gøre men fejlen siger:

Could not execute the query.java.sql.SQLException: Syntax error or access violation: You have an error in your SQL syntax near \'= now()\' at line 1
Avatar billede phoye Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:11 #1
Jeg glemte at sige at jeg bruger mysql database(how doesn´t!!!*S*)
Avatar billede radut Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:12 #2
now er ikke dato.. det er dato og tid dato er date !
Avatar billede radut Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:13 #3
det felt ferieslut.. hvis den er date felt så skal du have #date()# eller \'date()\'
Avatar billede funkoo Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:13 #4
Prøv at slette lighedstegnet!!!

\"SELECT * FROM bruger, ferie where brugerid=brugerid and ferieslut >now()\"

Avatar billede phoye Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:15 #5
radut!
ferieslut er en dato i yyyy-MM-dd

Okay jeg prøver lige med forslagene!!
Avatar billede phoye Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:22 #6
Undskyld venner!!
Men date() eller #date()#  virkede ikke!
Funkoo, dit forslag virkede men jeg skal altså bruge >=.
Af en mystisk grung virkede det så alligevel!! med:
\"SELECT * FROM bruger, ferie where brugerid=brugerid and ferieslut >= now()\"

Avatar billede phoye Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:24 #7
Så Radut, går du med til at jeg giver funkoo mine point! Eller skal jeg selv beholde dem(jeg opklarede det jo selv)?
Avatar billede radut Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:32 #8
JO JO
Avatar billede phoye Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:34 #9
JO til hvad, Radut?