Avatar billede bornholmerne Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:55 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Hjæp mig med at give mig nogen opgaver ......

Hej med jer ....
Jeg vil gerne have nogle \"begynder\" opgaver til Java programering ....  jeg begyndte på datamatiker studiet for ca. 1 år siden og er stopet igen.... jeg skal nu have opfrisket hukommelsen og det er på tide at lære noget nyt.
Jeg leder efter nogen opgaver der til at starte med er seriøst ment, nybegynder og op til erfaren programmør.
Jeg ved at det er et løjerligt spm, men det hører jo ikke rigtigt ind under \"freelance\" .... point er små, det ved jeg, men det er jo heller ikke rigtigt et spm ;)
Håber på forståelse og seriøse svar.
Bornholmerne ;)
Avatar billede disky Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:58 #1
find j2se tutorial på www.javasoft.com

og leg løs :)
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:01 #2
-->disky
Det er ok.... men glem tutorials .... jeg leder efter noget \"real life\" hmmm...
Med andre ord ... udfordringer ... ikke noget hvor jeg kan læse mig frem til en løsning ... håber i forstår...
Avatar billede senj Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:13 #3
For hver af følgende værdier oprettes code der udfylder et array \"v\" med værdierne:

0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20
1 4 9 16 25 36 49 64 81 100

Der skal bruges løkker hvor dette er hensigtsmæssigt!

/senj
Avatar billede senj Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:14 #4
- afleveres renskrevet idag kl. 16 *S*
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:23 #5
Opgaven godtaget senj
Men ingen tid på hvornår det er færdigt du! ..... *ss*
Det er noget tid siden jeg har rodet med dette såååååå :)
Avatar billede soren112 Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:27 #6
public String decToBin(int tal){
  String bin = \"\";
  //text indeholder en int som skal laves om til binær ved hjælp af denne metode.
  return bin;
}
prøv også hexToBin, binToDec, binToHex..

lav en metoder der modtager et tal n, og returnere n! (fakultet)

Mvh
Søren Olesen
Avatar billede disky Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:31 #7
bornholmer (forresten er fed ø at bo på)

Lav erastotenes si (finder primtal) Skal kunne klare x antal, altså ikke en fast buffer.

Lav ligeledes en metode som udregner det x\'ne fibonacci tal som er:

1 1 2 3 5 8 osv

man starter med
1 1 og det næste tal er summen af de to foregående.

skal laves både i en rekursiv udgave og i en ikke rekursiv udgave.
Find evt. også performance forskellen på disse to.

Avatar billede bornholmerne Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:33 #8
uha da da ... der kommer flere og flere ... :) god ting...

Jeg er meget glad for jeres hjælpsomhed ... i skal bare lige vide at jeg skal til at huske det hele igen .... om nøjagtig én uge (eller før) afhængig af hvor mange der svarer på dette spm, får i jeres point :)
Evt. protester imod dette modtages gerne :)

Bare husk at der skal være lidt af det hele ... skriv evt. hvilket plan den pågældende opg. ligger på....

1 som det laveste (nybegynder) og 10 som der højeste (god til java) ... er det ok ??
og JA ... jeg er en pige....
Avatar billede disky Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:40 #9
senj\'s er nok 1

soren111\'s er nok 2-3

fibonacci som ikke rekursivt er nok 5, 7 som rekursivt. og erastotenes si er nok 6

Avatar billede bornholmerne Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:42 #10
-->disky

\"Fed ø at bo på\" ???? bor du da på ø\'en ???
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:45 #11
-->disky

Har du et ICQ nummer ???? :)
Så dine ref. og blev nysgerrig :)
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:47 #12
lav et program der tager en html-fil (bare lokalt på maskinen), erstatter alle danske tegn med deres html-entiteter:
å => å
Å => Å
ø => ø
Ø => Ø
æ => æ
Æ => &Aelig;

en lille øvelse hvor man skal arbejde med filer og streng-manipulation. Og anvendelig hvis man skriver sine html-filer i notepad eller et andet velegnet program, men ikke selv gider skrive koderne.

Niveau: 5

Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:47 #13
Den skal så skrive det ud i en ny fil
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:51 #14
Eller lav din egen lille html-generator:
hvor man kan indtaste oplysninger omkring title, filens navn, farver, måske tekst og tabeller mulighederne er uanede og man kan blive ved med at bygge på.

Man kan starte med et simpelt, konsolprogrom, evt. bare hardcode oplysninger i programmet og lige så langsom gøre det mere og mere avanceret med brugergrænseflade.

Det vigtigste er bare at man starte med det simple og hele tiden udvider, ellers taber man bare pusten.

Niveau:3-10
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:54 #15
Eller lav et lille program der skriver udvælger 7 tilfældige lottotal og skriver dem ud som de ville stå på en lottokupon, f.eks. noget i stil med

1  2        5
6          10

Tjaa kan ikke lige huske udseendet af en lottokupon, men det er også mindre vigtigt
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:04 #16
bornholmeren:
Mit icq nummer er 1413069 (aftenen) og 116851720 (dagen)
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:34 #17
Så skulle der vist være rigeligt at øve sig på :)

Når jeg nu engang i fremtiden får løst dem .. (Når jeg får tid) ... lægges de ud på nettet til \"revidering\" ...

NB... sorry den lange lukketid ... har haft travlt med andre ting .. sorry.