Avatar billede webshape Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:52 Der er 12 kommentarer og
6 løsninger

Er den god nok...???

Hej.

Har i noget at sige til wesiten http://www.hifiinfo.dk

Er der noget som bør laves anderledes.

webshape.
Avatar billede cowboy Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:56 #1
Den er fed. Flot lavet. Hvornår kan man læse noget mere om produkterne ?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:56 #2
Næææ... jeg synes det ser fint ud :)

::sunlock.dk::
Avatar billede webshape Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:59 #3
Til cowboy.

Tak... Snart håber jeg, vi arbejder hårdt på at få de sidste sider helt færdige.

Avatar billede cowboy Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:02 #4
Fedt. Det glæder jeg mig til. Jeg syntes den ser nem og overskuelig ud. Vi taler altid om brugervenlighed og den har i ramt ok.

keep it up!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:04 #5
...der er ikke de der irriterende store billeder. Måske burde du bare sætte \"chart\"-logoet på den nederste frame (og så som et \"C\").

::sunlock.dk::
Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:06 #6
Fin side. Nogle af links\'ene mangler, men dem har I nok styr på.

Også en fin og overskuelig html-kode, men hvor er jeres META-tags så søgemaskinerne kan få jer indekseret ordentligt?

CHART.DK kunne jeg godt undvære på forsiden. Den genererer et ellers pænt layout.

På forsiden på jeres overskrifter, som fx. \"DVD FILM GUIDEN\" - vil jeg også gerne kunne klikke på selve overskriften, som jeg også kan på \"læs mere her\"

Det samme gælder UGENS PRODUKT. Jeg vil gerne kunne læse mere om produktet, gerne med et link til producenten.

Jeres info på forsiden:

\"Siden på nettet som giver gratis råd om køb af hifi udstyr. Fyldt med spændende hifi og DVD film nyheder.

Da websiten endnu ikke er færdig opbygget, kan der forekomme døde links og mangler.\"

Kunne omskrives med \"Har du et HIFI spørgsmål, så har vi svaret. Vi giver også gratis råd i forbindelse med køb af HIFI-udstyr. Siden er fyldt med HIFI-nyheder og DVD-film.\"

I HIFI-nyheder skal der være et link, ligeså ved DVD-film.

Skriv et SIDST OPDATERET D. xx-xx-xx - så vi kan se at I er over siden.

Men et flot site! Der er et stort potentiale i det. Den er dejlig luftig, og farverne er rare.

Nederst på jeres side, ser jeg at I skriver \"annoncer på HIFIINFO\" - skal der ikke stå Annoncér ?

Mvh Fastwrite
Avatar billede webshape Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:12 #7
Til fastwrite.

Tak for dine mange gode råd, der er helt sikkert nogle af dem vi vil kigge nærmere på.

Avatar billede carpediem Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:27 #8
Jeg kan kun tilslutte mig de andre. Et rigtig flot site. Jeg bryder mig dog ikke om forumdelen. Hvorfor skal man selv skrive hvilket spørgsmål man vil svare på, når man trykker svar på indlæg?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:19 #9
Gå ind i menu \'vis\', vælg \'skrifttyper\', vælg \'største\'.
Nu er teksten i dine lag blevet større og rager ud forenden, ned i laget gentagne baggrundsbillede. Det er ikke kønt.

når jeg vælgter \'mindste\' ser jeg siden som det nok er din hensigt, og designmæssigt er det også smukt. men teksten bliver desværre så lille at den ikke kan læses.

mvh JakobA
Avatar billede webshape Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:29 #10
Til jakoba.

Så prøv og vælg mellem, som er standart...!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:45 #11
webshape >> Jeg har valgt mellem.
Problemet er at pixels på min skærm er meget små (høj opløsning). så for at få teksten rimeligt stor har jeg indstillet min vindows til \'large fonts\'.

Jeg kunne naturligvis sætte skærmopløsningen ned til 800*600 og på den måde gøre mine pixels større, men det har jeg ikke lyst til nu jeg netop har spenderet ekstra penge på at købe en god skærm. Så heller købe mit hifi-udstyr et andet sted :-))

mvh JakobA
Avatar billede webshape Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:57 #12
Hmmm... På min skærm er der ikke nogen problemer med siden og jeg køre 1024 x 768.

Hvis du en høj opløsning på din skærm og sætter din tekst til at være de største bokstaver, er der da ingen mening i at have en stor opløsning...!!!

Så bliver det jo det samme som at køre med en mindre opløsning...!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:00 #13
Bortset fra at bogstaverne er meget smukt afrundede og billeder står nogenlunde ligeså klart som fotografier.
Jeg synes selv jeg får noget ud af det.
Avatar billede webshape Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:04 #14
Ja... ja... Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men hvis man vælger skriftypen \"Mellen\", som er standart, er det altså muligt at se skærmen perfekt i opløsningerne fra 800 x 600 til 1280 - 1024.

Hvad der sker på din skærm, skal jeg ikke kunne sige?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:30 #15
Der er forskel på skærme.

Et TV har fx en opløsning på ca 550*380 (spørg retaxes for eksakt tal) på et 32 tommers TV bliver det til at hver pixel er lidt over 1 millimeter høj og bred. man skal helst sidde et par meter væk før underteksterne ser bare nogenlunde kønne ud, og hvert bogstav fylder næsten en centimeter i bredden og to i højden.

IBM har lige lavet en ny skærm. T 220. den har en opløsning på 3600 * 2400 pixel og er lidt over 20\" i størrelse. På den skørm vil de bogstaver der ser store og grove ud på fjernsysnsskærmen blive meget meget små.

Så selvom din side ser helt fin ud på din skærm, skader det ikke at være opmærksom på at der er andre skærme hvor den ikke ser præcis sådan ud som du ser dem. og tage hensyn til det.

lad os sige der i Danmark findes 10.000 kunder der ønsker at købe den vare du ønsker at sælge.

Hvis 10% af dem bruger en så anderledes skærm vil din side se amatørisk og useriøs ud for 1000 mennesker.
Så mister du 1000 kunder.

Det er rimeligt nemt at modificere de baggrunde i tabelcellerne så de ikke kommer til at se fjollet ud på skærme der bruger større fontsize.
Og jeg synes der er god grund til at gøre det.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 15:47 #16
En helt igennem fed og stilet side, også selvom jeg normalt er modstander af alle de millioner af blå-farvede sites verden over!
Den øverste og nederste frame kunne godt være lidt mindre, da der kun skal være plads til nogle links.
Desuden mangler jeg helt klart et link til forsiden, så jeg ikke skal trykke på backspace eller tilbage-knappen for at komme dertil.
Det er, som fastwrite sagde, meget uheldigt med den dér chart.dk-tingest, da den forårsager en scrollbar i opløsning 1024x768, da den kunne undgås uden sådan en ekstra \"gadget\".
I jeres stylesheet\'s til linksne i øverste og nederste frame bør I nok sætte a:active til text-decoration:none; for ellers bliver understregningen ved linket indtil man fører musen henover et andet link.
Og til sidst: Det hedder ET site - www.etsite.dk @8-))
Karaktér: 8 ud af 10 for det stilrene design og det gennemarbejdede indhold!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2001 - 09:43 #17
En dejlig enkelt, overskuelig, venlig side. Det er nogle behagelige farver der er brugt, venlige for øjnene.

Det virker som en side med styrr på, da det er delt ind i bokse. Funktionaliteten af menuen er også helt ok, og undersiderne har bibeholdt start designet, hvilket er rart.
Dejligt utraditionelt at boksene ikke står ovenover hinanden, i en lang række, men at siden også blive breddere. Ved ikke om det er med vilje men på DVD siden har boksen DVD en anden farve end de andre.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:34 #18
Takker for points ;)

::sunlock.dk::