Avatar billede landmanden Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:19 Der er 18 kommentarer

Kompilere flere java filer på én gang??

Hvordan kompilerer man en mappe med java filer + undermapper med flere java filer??
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:22 #1
Ligger filerne i et projekt? Så er det bare at trykke shift + F7

::sunlock.dk::
Avatar billede kama Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:25 #2
javac java/*.java java/undermappe/*.java

Plus evt. flere undermapper.
Avatar billede landmanden Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:25 #3
Nej, de ligger ikke i et projekt.
Avatar billede tmo Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:28 #4
C:\\jdk1.2.2\\bin\\javac -classpath c:\\dk.test *.java

kompilerer alle filer i mappen dk/test
husk at angive package dk.test; i de aktuelle klasser
Avatar billede disky Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:29 #5
sunlock godt svar specielt når du ikke kender hans værktøj :)

du skriver

javac *.java

forudsætter du selvfølgelig har sat PATH og CLASSPATH korrekt op.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:31 #6
javac *.java skulle kunne gøre det
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:32 #7
ah ups, sad med browseren åben på denne side og kan se at jeg har svaret det samme som disky, som har svaret det samme som kama.
Sorry
Avatar billede landmanden Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:47 #8
Hvis jeg kører javac *.java ude fra hovedmappen får jeg \"error: cannot read *.java\".
Hvis jeg derimod kører /*.java får jeg ingen fejlmeddelelse, men der bliver ikke kompileret.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:51 #9
og der ligger *.java filer i denne mappe?
Avatar billede landmanden Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:52 #10
Nej, ikke i hovedmappen, men der gør der i alle undermapperne.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:54 #11
og denne mappe er i din classpath
Avatar billede landmanden Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:56 #12
Er vant til at bruge JBuilder4, så derfor: Skal man sætte classpath til hovedmappen inden man kan kompilere??
Avatar billede disky Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:19 #13
er det opbygget med packages ?

Så skal du stå udenfor hoved pakken og skrive f.eks.

javac dk.eksperten.javaspoergsmaal.*
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:31 #14
og ja det eller de bibliotek(er) hvori filerne ligger skal sættes i classpath, dog kun hovedmappen hvis det er opbygget i packages
Avatar billede gchris5 Praktikant
12. oktober 2001 - 12:40 #15
Har desværre ikke tid til at afteste mere idag. Vender tilbage lørdag, og skal nok uddele point hvis der er noget brugbart!
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:47 #16
?
Avatar billede gchris5 Praktikant
12. oktober 2001 - 14:51 #17
\"Landmanden\" har vist lige glemt at se at jeg har har automatisk login på eksperten.dk herhjemme på min privat computer,da han skulle ind og tjekke  og kommenterer sit spørgsmål!!

så \"Har desværre ikke tid til at afteste mere idag. Vender tilbage lørdag, og skal nok uddele point hvis der er noget brugbart!\" er skrevet af \"landmanden\" og IKKE af mig!!
Avatar billede landmanden Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:38 #18
Det eneste jeg kan få til at virke er hvis jeg siger javac *.java INDE i en mappe med java filer.