Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:19 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Link til exe fil

Hejsa

Jeg kan vha. @commands sende et link som starter notepad på modtagerens pc når modtager klikker på linket.

MEN. Hvis jeg sender fra et hjemmelavet program (noget produktionsstyring )der sender emails i forskellige situationer. Hvordan sender jeg så et link med til en .exe fil ?? Og hvordan sender jeg parametre med.

Ex: notepad.exe c:\\myprog\\readme.txt
åbner notepad og loader readme.txt

Anders

Avatar billede roed Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:39 #1
Syntax
@Command( [Execute] ; application ; fileNames )

Ex. @Command([Execute]; c:\\myprog ; readme.txt)

Thats it :-)
Avatar billede roed Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:39 #2
Arrr, der skulle have stået sådan :
Ex. @Command([Execute]; c:\\myprog.exe ; readme.txt)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:46 #3
Prøvede at skrive flg. i en mail
@Command([Execute]; c:\\winnt\\notepad.exe ; c:\\readme.txt)
Virker ikke.

Men jeg sender jo ikke fra notes, men fra et PowerBuilder prog. der benytter en ocx der sender via smtp.

Anders

Avatar billede roed Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:51 #4
@-kommandoer virker ikke via SMTP kun når du bliver indenfor et Notesdomæne og bruger NRPC (Notes \"egen SMTP\"). Så hvis ikke du bare linker fra dit program til en rigtig Notesbase, som i realiteten sender din mail til andre Notes brugere, så tror jeg ikke du får den til det!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:53 #5
Hmm. Tænkte det nok.
Avatar billede roed Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:54 #6
Jep, sorry ;o)
Avatar billede roed Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:55 #7
Sp skal du ud i noget VB-script som du kan bruge i alm. SMTP mails, og i Outlook mv. Men der står jeg af..hehe
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:56 #8
Kan notes køre VB script ?
Avatar billede roed Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:11 #9
Ja, det burde den, men er det Notes du bruger til at sende med ? Jeg har forstået at det er et SMTP program eller noget ?! Er jeg gal på den ?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:06 #10
Alle brugere er på Notes.

Mit program er skrevet i PowerBuilder og bruger en ocx lavet i VB til at sende forskellige driftmeldinger til relevante personer.

Alle mails sendes til notes klienter (R5)
Avatar billede roed Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:09 #11
Nååå ok. Men det ocx-kald er SMTP altså ?! Kan du ikke lave et ocx-kald som aktiverer en form eller noget i Notes istedet for? Så vil du jo på den måde køre ren Notes miljø ???
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:13 #12
Det er prøvet men det går for langsomt.
Jeg brugte NotesSql til at indsætte data i en db hvor der skulle køre en agent på.

Avatar billede crohde Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:09 #13
vorfor virker den almindelige mapping mellem filtyper og applikationer ikke?

Hvis du vedhæfter filen til din mail kan du så ikke bare lade Windows styre, hvilket program, der skal bruges til at åbne filen (f.eks. word til .doc filer)?

Hvis du ikke vedhæfter filen, men har den liggende på et delt drev kan du så ikke bare indsætte et file-link (f.eks. file://X:\\Foldername\\Filename.txt)?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:23 #14
Notes opfatter ikke file:// som et link på samme måde som http://

Anders
Avatar billede crohde Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:06 #15
Hvis din dims, der sender din mail ellers kan formattere det som MIME, tror jeg nu nok det kan lade sig gøre. Hvis ikke kan det måske vedhæftes om en html-fil som brugeren kan åbne (selvfølgelig ikke helt så elegant).

For lige at illustere hvad jeg mener:
I notes kan man indsætte et fillink ved at skrive linket til en html-fil (f.eks. <html><body><a href=\"file//c:/linkfilen.txt\">klik her</A></body></html>), åbne et uidoc og importere filen (kan gøres via lotusscript om nødvendigt). Resultatet er en notesmail med et link der kan sendes til alle klienter, der ellers kan håndtere html.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:38 #16
chrode - god idé men... NotesAdmin har disablet HTML og scripting (dog ikke notes script). Og der bliver ikke lukket op.
Avatar billede spine Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:01 #17
Jeg kan da sende en skabelon til dig som jeg bruger, den indeholder en knap, som er nem at editere, som starter en navgiven exe fil, som blot skal ligge på et netværksdrev, som brugeren har adgang til !
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:39 #18
Spine - Det med at sætte en kanp ind på en form der starter en exe kan jeg godt få til at virke.

Problemmet er at afsender ikke er en Notes klient

Anders
Avatar billede spine Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:46 #19
nå for hulen.....
ja så er det vle noget shell execution vi skal have fat i ....
Avatar billede crohde Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:04 #20
Spørgsmål til spine: disablet html - betyder det, at det ikke er muligt at klikke på et url-link i sin mail og få linket vist i en browser?
Avatar billede crohde Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:04 #21
Nja, det var jo vist ikke til spine mit spørgsmål men til dk_akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:08 #22
Nej brugere kan godt klikke på et link.
Der bliver bare ikke vist html indhold.
Avatar billede crohde Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:22 #23
Hvad betyder disablet HTML helt præcist?
Har du prøvet at lave en import af en html fil og sende den afsted til en bruger (bare for at se om et fillink virker for jer)?
Ved du om du fra dit afsendende program kan formattere teksten som mime (for ellers kan det jo være lige meget)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:40 #24
> Hvad betyder disablet HTML helt præcist?
Det er noget NotesAdm har gjort for at undgå script virus.
Sender jeg en mail til mig selv der starter med http:// ser jeg den som et link

starter jeg derimod med file:// , ja så sker der nul og nix.
> Ved du om du fra dit afsendende program kan formattere teksten som mime
Ocx\'en kan pt kun plain text.

Akj
Avatar billede crohde Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:26 #25
M.h.t. til det med linket så er den konvertering noget Notes laver fordi den ved hvad http betyder. Da den ikke forstår file:// konverterer den det ikke til et link. Du ved derfor ikke, om du kan klikke på et sådant link før du har prøvet at importere et html-dokument med et fillink og sende dette (der findes i dag ingen måde at lave mime-formatteret tekst i notes - man kan kun læse den).

Under alle omstændigheder kan det jo være lige meget når det du sender med ikke kan lave mime, så kan det være lige meget.

Du bliver jo nok nødt til at lave en batch fil du kan sende med som brugeren kan starte eller lægge filen i et bibliotek på en webserver og sende brugeren et link til filen. Jeg kan i al fald ikke lige se andre muligheder.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
07. juni 2002 - 08:02 #26
lukkes