Avatar billede bumle90 Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

center-panel

Jeg har lavet min frame til at være borderlayout. Derpå har jeg så lavet et panel med gridlayout som jeg har placeret i centerpladsen i min frame. Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan centrere mit panel i centerrammen. Jeg har brugt følgende til at adde mit panel:
getContentPane().add(gridpanel,BorderLayout.CENTER);
Avatar billede disky Nybegynder
12. oktober 2001 - 08:57 #1
Dit panel fylder vel hele centerrammen gør den ikke ?
Avatar billede chime9 Nybegynder
12. oktober 2001 - 09:44 #2
Dit panel i centerrammen fylder hele centerrammen. Derfor er spørgsmålet et andet. Måske kan du se at dit gridpanel ikke er centreret, men det er ikke fordi det ikke er centreret i centerrammen.
Borderlayoutet fungerer ved først at beregne hvor meget plads der skal bruges til de fire verdenshjørner og så give det resterende til center. En side der ikke har nogen komponenter får ikke nogen plads. Hvis du f.eks. har knapper i vest og intet i øst, så vil den færdige frame være delt op i to dele, fra venstre mod højre, knapper og gridpanel. Altså er dit gridpanel ikke centreret i hele din frame. SKal den være det, skal du bruge lige meget plads i øst og vest - eller du skal måske i virkeligheden overveje at bruge en anden layout manager til din frame.
Avatar billede disky Nybegynder
12. oktober 2001 - 09:47 #3
Eller du kan smide nogle panels i de felter der ikke blive anvendt, men de bruger derved plads, så center er i midten.