Avatar billede kenneth39 Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

vil gerne have hjælp til at få min database til at fungere ??

Jeg får flg: fejl :
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key \'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x3dc Thread 0x4c0 DBC 0x9767c3c Jet\'.

/temp/nybruger.asp, line 11

Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:18 #1
Det ville være helt fint hvis du lige viste os din /temp/nybruger.asp line 11.
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:20 #2
<!--#include file=\"topmenu.asp\"-->
<% brugernavn = Request.Form(\"username\")
dim conn
function OpenConn( DBName )
Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
ODBCpath = left(request.servervariables(\"PATH_TRANSLATED\"), instrrev(request.servervariables(\"PATH_TRANSLATED\"), \"\\\"))
Conn.Open \"DBQ=\" & ODBCpath & DBName & \";DefaultDir=\" & ODBCpath & \";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}\"
end function
OpenConn(\"..\\_privat\\efterlysninger.mdb\")
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
SQL = \"SELECT * FROM Brugere WHERE Login=\'\" & brugernavn & \"\'\"
rs.Open SQL, conn, 1, 3
if not rs.eof then %>
Det valgte brugernavn <%= brugernavn %> er allerede optaget.<br>
V&aelig;lg et andet og <a href=\"#\" onclick=\"history.go(-1);\">pr&oslash;v igen</a>.<br>
<% else
    fornavn = Request.Form(\"fornavn\")
    efternavn = Request.Form(\"efternavn\")
    kodeord = NytKodeord(10)
    email = Request.Form(\"email\")

    Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
    JMail.ServerAddress = \"vip.cybercity.dk:25\"
    JMail.Sender = \"dusoren@dusoren.dk\"
    JMail.Subject = \"Velkommen til Dusoeren Online\"
    JMail.AddRecipient email
    body = \"Velkommen til Dusørén Online.\" & vbNewLine & \"Dit brugernavn er \" & brugernavn & \" og dit kodeord er \" & kodeord & \"\" & vbNewLine & \"Du kan nu frit benytte alle faciliteter på www.dusoren.dk. Vi håber at du vil finde det nyttigt at være med i Dusørén Online\'s korps af dusørjægere, og at du vil opfordre venner og bekendte til ligeledes at blive medlemmer. På forhånd tak.\" & vbNewLine & \"Med venlig hilsen\" & vbNewLine & vbNewLine & \"Dusørén Online\"
    JMail.Body = body
    \' 1 - highest priority (Urgent)
    \' 3 - normal
    \' 5 - lowest
    JMail.Priority = 1
    JMail.AddHeader \"Originating-IP\", Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
    \'JMail.AppendBodyFromFile \"e:\\mail\\standard_footer.txt\"
    \'JMail.AddAttachment \"e:\\products\\MyProduct.exe\"
    JMail.Execute

    rs.addNew
    rs.Fields(\"Login\") = brugernavn
    rs.Fields(\"Kodeord\") = kodeord
    rs.Fields(\"Fornavn\") = fornavn & \"\"
    rs.Fields(\"Efternavn\") = efternavn & \"\"
    rs.Fields(\"Adresse\") = Request.Form(\"adresse1\") & \"\"
    rs.Fields(\"Postnummer\") = CInt(Request.Form(\"postnr\"))
    rs.Fields(\"By\") = Request.Form(\"bynavn\") & \"\"
    rs.Fields(\"Land\") = Request.Form(\"land\") & \"\"
    rs.Fields(\"Telefon\") = Request.Form(\"telefon\") & \"\"
    rs.Fields(\"Email\") = email & \"\"
    rs.Update
    Session(\"loggetInd\") = \"OK\"
    Session(\"brugernavn\") = brugernavn
    Session(\"navn\") = fornavn & \" \" & efternavn %>
Du er nu oprettet som bruger af Dus&oslash;ren Online, og dit kodeord er sendt til e-mail adressen <%= email %>. N&aring;r du har modtaget den tilsendte mail kan du med det samme logge p&aring; Dus&oslash;r&eacute;n Online og dermed f&aring; adgang til at oprette og l&aelig;se efterlysninger.
<% end if
rs.close
set rs = nothing
conn.close
set conn = nothing

\' NytKodeord skal kaldes med laengden af det onskede kodeord
Function NytKodeord(laengde)
    Dim kode \' Indeholder passwordet
    Dim x \' Midlertidig variabel til at holde ASCIIvaerdien for et tegn
    Dim sl \' Midlertidig variabel til at bestemme om det skal vaere et ciffer eller et stort/lille bogstav
    Randomize
    For i = 0 to laengde - 1
        sl = Rnd
        if sl < 0.3 then \' 30% cifre
            x = CInt(Rnd*(Asc(\"9\")-Asc(\"0\"))) + Asc(\"0\")
        else
            if sl < 0.65 then \' 35% store bogstaver
                x = CInt(Rnd*(Asc(\"Z\")-Asc(\"A\"))) + Asc(\"A\")
            else \' 35% smaa bogstaver
                x = CInt(Rnd*(Asc(\"z\")-Asc(\"a\"))) + Asc(\"a\")
            end if
        kode = kode & Chr(x)
    next
    NytKodeord = kode
End Function %>
<!--#include file=\"bund.asp\"-->
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:22 #3
m-koldsgaard har du icq ?????
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:27 #4
Kan det ikke være noget med DSN.
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:34 #5
har fået det til at virke
Avatar billede vandalay Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:53 #6
Hvordan fik du det til at virke, jeg har samme problem
Avatar billede vandalay Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:04 #7
Mail evt. svaret til mig på mund@stofanet.dk
Avatar billede vandalay Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:36 #8
Please svar, da jeg er ved at gå amok.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:42 #9
Det er noget med serveren (IIS).
Jeg har også fået den fejl idag, på en side som der aldrig har været fejl på før.
Avatar billede vandalay Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:49 #10
kenneth39 skrev at stien til hans database ikke var korrekt og at det løste problemet.
Avatar billede vandalay Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:58 #11
Har også fået det til at virke. Det var en lille pinlig fejl i stien til Db som gjorde. Hvad er der sket med \"Cannot find Database\" istedet for en reg. fejl på et så banalt problem.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:59 #12
vandalay - Virker dit så hvis du ændre din sti til det rigtige?

For det er et eller andet med serveren. Når jeg har det til at lige på min egne computer kommer fejlen, men når jeg ligger filen på en \'rigtig\' server er der ingen fejl. For det har virket idag men altså ikke mere.
Avatar billede vandalay Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:07 #13
Ja, mit virker fint nu. Jeg havde prøvet at af- og geninstallere IIS, og havde så lige glemt at få opdateret min inet/wwwroot mappe. Min database lå i en undermappe til wwwroot, men med cut/paste fungerer alt som før på localhost.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
14. oktober 2001 - 11:09 #14
TAK
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
14. oktober 2001 - 11:10 #15
For points kenneth39