Avatar billede joch Nybegynder
22. februar 2000 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slå Alt-Tab fra...

Når jeg har åbnet mit program, ønsker jeg ikke at man skal kunne skifte til andre programmer via Alt-Tab. Jeg vil ikke engang have vinduet, frem når man trykker tasterne ned.
Avatar billede theportal Nybegynder
22. februar 2000 - 09:52 #1
Du kunne evt. prøve at gøre vinduet system-modalt. Dette betyder at ingen andre programmer kan få fokus før du enten lader dem gennem programmet, eller hvis du lukker programmet.

Gå ind på The Portals hjemmeside:
http://www.theportal.dk
Herfra går du ind i VB sektionen og ind under sourcecodes. Her kan du finde koden til hvordan man gør det system-modalt.

/The Portal
Avatar billede joch Nybegynder
22. februar 2000 - 10:15 #2
Jeg kender godt funtionen, og den udføre også det jeg vil frem til. Men....
Jeg vil gerne (rent kosmetisk) have at Alt-Tab vinduet ikke kommer frem.
Avatar billede nielst Nybegynder
22. februar 2000 - 17:10 #3
Den her virker i hvert fald effektivt:

http://members.xoom.com/_XMCM/MicroTech/DisableX.htm

mvh.
Niels
Avatar billede makeme Nybegynder
24. februar 2000 - 15:27 #4
Jeg har lavet et program der gør at Windows tror at en screen saver er kørende. Dermed fjerner den ALT TAB funktionen med også CTRL ALT DELETE funktionen. Kan du bruge det ?
Avatar billede joch Nybegynder
09. marts 2000 - 15:55 #5
HEJ MAKEME

Jeg vil gerne se koden, du kan eventuelt sende den på jc@joch.dk

Nielst - det virker udemærket, men jeg vil helst selv integrere hele koden.

Jeg vil også gerne have at CTRL ALT DELETE er aktiv!
Avatar billede joch Nybegynder
10. marts 2000 - 11:29 #6
Det var denne kode jeg søgte:

Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long
Private Const SPI_SCREENSAVERRUNNING = 97

Sub Enable_TaskView()
    Dim eTask As Integer
    Dim junk As Boolean

    eTask = SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, False, junk, 0)
End Sub

Sub Disable_TaskView()
    Dim dTask As Integer
    Dim junk As Boolean

    dTask = SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, True, junk, 0)
End Sub

Private Sub Command1_Click()
Enable_TaskView
End Sub

Private Sub Command2_Click()
Disable_TaskView
End Sub