Avatar billede BacceDK Juniormester
11. oktober 2001 - 10:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

problem med computer fryser

Hejsa jeg har et mega problem at min computer konstandt fryser.
først prøvede jeg med wim 98, og med den fryser computeren hver gang jeg maksimerer en vindue, det er lige gyldigt hvor og hvornår, den fryser HVER gang, men nu har jeg installeret win 2000 adv server på den og nu når jeg ikke længer end til login og så fryser den med hdd. led pæren tændt. jeg er kommet frem til at det sku nok skyldes et eller andet med hardwæren, men hvad ?? nogen der har en ide til hvad der kan skabe det ???
det skal lige siges at de eneste kort jeg har i lige nu er grafik kort og netkort, så det skulle ik være det store problem
nogen der har en løsning ???
Avatar billede gitrian Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:21 #1
Måske bliver din CPU for varm ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:24 #2
Prøv at Loade Setup Default i bios!
Avatar billede BacceDK Juniormester
11. oktober 2001 - 10:27 #3
zbs. nej cpu bliver ik for varm, det giver jo heller ingen mening at den så kun fryser i wim 98 når man maksimerer vindue

setup defaults har jeg også prøvet, men det hjalp heller ikke

vil lige sige at jeg har brugt bundkortet tidligere, men har så haft det ude og nu bliver det så brug igen, bare med mindre kort i end før
Avatar billede ashes Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:30 #4
hvad er det for en cpu og hvor stor er din strømforsyning
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:31 #5
kan du starte den i fejlsikret tilstand eller VGA mode, så kunne du prøve med en nyere grafikkort driver.

Hvad hedder dit grafikkort?
Avatar billede gitrian Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:31 #6
Så er der jo kun 3 muligheder:

1. Defekt bundkort
2. Defekt grafikkort
3. Inkompatibelt hardware med win98/2000
Avatar billede gitrian Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:33 #7
Det kan også tænkes at dit grafikkort ikke kan så godt sammen med dit bundkort.

Hvilket har du ?
Avatar billede BacceDK Juniormester
11. oktober 2001 - 10:34 #8
alle enhedder har været brugt med win 98 tidligere og uden problemer, og grafik kortet er det eneste der ik har været brugt sammen med win 2000 før, men det har jo ikke noget at gøre med at det også fryser i win 98 :-))
Avatar billede memo Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:34 #9
Sidder dine RAM brikker korrekt i soklerne ??

Ofte kan en enkelt brik der ikke sidder korrekt,
forårsage denne fejl.
Avatar billede BacceDK Juniormester
11. oktober 2001 - 10:38 #10
yes yes ram sidder korrekt og de bliver også testet OK i biosen, men prøver lige den med graf kortet :-)) det kort har vist nok arldrig siddet i det bundkort før, så det var måske en løsning

forresten det er en Celeron 500 cpu på et Aopen bundkort
Avatar billede BacceDK Juniormester
11. oktober 2001 - 10:51 #11
zbs det ladder sku til at det var problemet altså at graf kortet ikke kunne med bundkortet.
har lige skiftet kortet ud med et andet og vupti nu fryser den ikke ( da i hvertfaldet ikke enu :-)) )
gidder du smide et svar op så fyrer jeg point af ???
Avatar billede gitrian Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:52 #12
Selvfølgelig - Godt du fik løst dit problem
Avatar billede BacceDK Juniormester
11. oktober 2001 - 10:53 #13
ja det var faneme rart :-))
men tak for hjælpen