Avatar billede harboe Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fil navne

Jeg har hørt at der er en måde at navngive sine audiofiler så afspillere og \"jukeboxes\" automatisk kan sætte sangen ind efter kunstner, titel, album osv.

er der nogen der ved noget om dette ???

Hilsen Harboe
Avatar billede 3brugere Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:49 #1
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 23:50 #2
Du tænker måske på ID3 tagget...mp3 filer har dette indbygget, så man inde i selve filen gemmer informationer om albun, kunstner, titel, genre osv.

Eller?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 23:54 #4
.
Avatar billede tsocm Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:59 #5
Hvis det er sange du henter fra nettet, er der kun den hårde vej frem, med hensyn til at skrive \"ID3\" tags ind i filen, men er det der imod en cd du converter fra wav til mp3, er der i de fleste converter progerammer en funktion der hedder \"cddb\" som sørger for at programmer forbinder sig til siden www.cddb.com og finder den cd du vil converte til mp3, og ligger derefter navne, changre, årstal, kunstner m.m. ind i de forskillige sange.

Hvis du ikke har et program der kan gøre det kan du kigge på www.cddb.com der er nogle forskillige at vælge imellem, ellers er der ihvertfal på http://download.com

Avatar billede tsocm Nybegynder
11. oktober 2001 - 00:02 #6
Avatar billede tsocm Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:21 #7
harboe >> Har du fundet løsningen eller hva?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2001 - 00:16 #8
tak for point :)
Avatar billede harboe Nybegynder
09. november 2001 - 11:16 #9
NP