Avatar billede havmaage Juniormester
10. oktober 2001 - 23:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mysql og php win32 problem

Når jeg prøver at køre et php script mod mysql kommer følgende meddelelse

Fatal error: Call to unsupported or undefined function mysql_connect() in c:\\program files\\apache group\\apache\\htdocs\\tst\\myfirst.php on line 6

scriptet ser sådan ud:

<?php
//echo phpinfo();

print \"hejsa dette er php og det er skrevet af simon og det virker sgu\";

mysql_connect(\"pluto\",\"root\",\"bamse03\"); //her connecter jeg
mysql_select_db(\"mosaic\"); // databasen vælges
$res = mysql_query(\"SELECT hits FROM hits\"); // det aktuelle antal hits hentes
$row = mysql_fetch_array($res); // resultates hentes
$hits_foer = $row[\"hits\"]; // -
$hits_efter = $hits_foer++; // der lægges 1 til hits\'ne
mysql_query(\"UPDATE hits SET hits=hits+1\"); // også i databasen
echo $hits_efter; // skriver antal hits

?>

Jeg kører php3
og i c:\\php ligger php_mysql.dll
min web server er apache
og php uden db tilgang kører fint
Avatar billede 3brugere Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:55 #1
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2001 - 01:53 #2
dll\'en bliver ikke loadet...

I php.ini skriv:

extension=php_mysql.dll

(uden en ; foran)
Avatar billede binderup Nybegynder
11. oktober 2001 - 08:53 #3
hvis din database kører på samme maskine så kan du prøve at skrive localhost i stedet for pluto (ellers prøv IP-adressen på den maskine hvor din database ligger)
Avatar billede havmaage Juniormester
12. oktober 2001 - 13:13 #4
Tak for svaret coderdk, det var lige det der skulle til!