Avatar billede tknudsen Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:07 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

XMLDOM load funktioner

Hvordan loader jeg en asp-side, som returnerer xml, i et XMLDOM objekt. Jeg har prøvet med objXML.load(url), men uden held. Findes der en loadHTTP() el. lign. ?
Avatar billede getalife Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:14 #1
Hvis det er en extern url du vil loade fra så kan du ikke sådan uden videre.
Jeg har kæmpet lidt med det og bruger nu ASPTear komponenten til at give mig adgang til externe filer. (Søg evt efter komponenten på google)
Hvis den ligger internt på prøv med objXML.loadXML(url)
Avatar billede tknudsen Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:05 #2
Jeg vil gerne kunne loade noget xml ind i et objekt på en browser via javascript. Min kode ser således ud (loadplaylist.asp returnerer xml \'formateret\' tekst):

var objXML = new ActiveXObject(\"Microsoft.XMLDOM\");
objXML.async = \'false\';
objXML.loadXML(\'loadplaylist.asp\');

men herefter ved jeg ikke hvordan jeg får fat i indholdet af objXML. Det har åbenbart ikke en documentElement egenskab - så hvordan bruger jeg XMLDOM i en browser ?
Avatar billede jper Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:05 #3
Da jeg ikke ved hvordan din asp fil ser ud, vil jeg foreslå du laver en almindelig tekst fil f.eks. loadplaylist.xml så kan du bruge nedenstående kode i en browser, dog skal der være installeret MS XMl parser.

Det eneste der sker her er at xml\'en bliver skrevet ud på siden, men så kan du se at den er loadet, det var vist spørgsmålet ik\'?

var oxml = new ActiveXObject(\"MSXML2.DOMDocument\");
oxml.async = false;
oxml.load (\'http://SERVERNAVN/loadplaylist.xml\');
document.write (oxml.xml);
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
19. oktober 2001 - 08:41 #4
Sådan hiver jeg xml-data ud via java script:

var xmlUsers=new ActiveXObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
xmlFil.async=\"false\"
xmlFil.load(\"fil.xml\")
xmlF=xmlFil.documentElement

if (xmlF == null){document.write(\'<BR>The file \"fil.xml\" was not found, and the program was terminated!<BR>\')}

else {
UserArray = new Array();

for (i=0;i<xmlF.childNodes.length;i++)
{
UserArray[i]=xmlF.getElementsByTagName(\"Navn\").item(i).text;
}
.

Og så kan man jo udskrive arrayet document.write(UserArray[0]) osv..

Jeg fandt selv hjælp i sin tid på www.w3schools.com
Avatar billede tknudsen Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:12 #5
Sagen har været den, at jeg ville ha et asp script til at returnere xml\'en, men det har ikke lykkedes for mig.

Derimod har jeg først kaldt asp scriptet med et XMLHTTP objekt og derefter hentet den genererede fil med et XMLDOM objekt. Ulempen er sføli at jeg ikke har været i stand til at streame xml\'en direkte og at den ligger i en fil på serveren - og at javascriptet skal kende denne fil.

  var objXML = new ActiveXObject(\'Microsoft.XMLDOM\');
  var xmlHttp = new ActiveXObject(\"Microsoft.XMLHTTP\")

  xmlHttp.open(\"GET\",file_to_call,false);
  xmlHttp.send();

  objXML.async;
  objXML.load(file_to_load);