Avatar billede aligncenter Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:25 Der er 5 kommentarer

applet

jeg ville lige høre
Er det et problem at have classer der bruges af en applet, liggede i samme katalog som appletten, men i hver sin fil.
Skal man Embedde alle klasserne i en fil
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2001 - 21:29 #1
Det er \"kun\" et spørgsmål om effektivitet. Jeg vil smide dem i en jar-fil
hvis det skal bruges til noget fornuftigt.
Avatar billede logical Nybegynder
10. oktober 2001 - 08:22 #2
erik Jacobsen har ret, det er kun effektivitet.
Du kan ikke embedde alle klasserne i en fil. Du kan muligvis skrive al source i en textfil, men under compilering dannes det antal klasser i hver sin fil, som er beskrevet i sourcen. Så jar eller zip, og så brug archive i tag, så virker det.
Avatar billede aligncenter Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:52 #3
jeg får denne fejl meddelelse fra netscape
JAR cache enabled.

java.lang.ClassFormatError: WormViewer (Truncated class file)

    at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)

    at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)

    at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)

    at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(Unknown Source)

    at sun.plugin.security.PluginClassLoader.findClass(Unknown Source)

    at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)

    at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(Unknown Source)

    at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)

    at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(Unknown Source)

    at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source)

    at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(Unknown Source)

    at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source)

    at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)

    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Avatar billede logical Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:52 #4
Det ser ud til at klassen WormViewer er invalid. Prøv at pakke din jar ud og kør filen manuelt og se om det ikke er rigtigt.

ClassFormatError er defineret som:
Thrown when the Java Virtual Machine attempts to read a class file and determines that the file is malformed or otherwise cannot be interpreted as a class file.
Avatar billede aligncenter Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:55 #5
jeg har ikke pakket appletten ned i jar classerne ligger spredt på serveren i hver sin fil, programmet kører fint i appletviewer på denne måde