Avatar billede s_raagaard Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:41 Der er 3 løsninger

Visning af søgeresultat

jeg har følgende SQL søgestreng:

strSQL = \"SELECT * FROM TnewsArticle WHERE MetaData LIKE \'%\" & VarSearchString & \"%\' OR NVarticleText LIKE \'%\" & VarSearchString & \"%\' \"

Nu vil jeg gerne ha\' at de poster der er fundet hvor det var MetaData der matchede bliver vist først....er der en metode til det i samme SQL?

/s
Avatar billede rasmusibsen Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:51 #1
Det tror jeg ikke, men kan du ikke bare lave 2 sql sætninger, som vist nedenfor ? :

strSQL = \"SELECT * FROM TnewsArticle WHERE MetaData LIKE \'%\" & VarSearchString & \"%\'
[uskriv resultat]
strSQL = \"SELECT * FROM TnewsArticle WHERE NVarticleText LIKE \'%\" & VarSearchString & \"%\'
[uskriv resultat]

Avatar billede webbe Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:22 #2
Hvad med at lave en loop???

do while not strSQL.BOF or strSQL.EOF
  response.write strSQL(\"MetaData\")
strSQL.movenext
loop

Du har jo allerede lavet din søge-sql og skal jo bare have dem skrevet ud!
Avatar billede marit Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:34 #3
strSQL = \"SELECT * FROM TnewsArticle WHERE MetaData LIKE \'%\" & VarSearchString & \"%\'
UNION
SELECT * FROM TnewsArticle WHERE NVarticleText LIKE \'%\" & VarSearchString & \"%\'\"
Så skulle MetaData gerne komme først