09. oktober 2001 - 16:33 Der er 5 kommentarer

Sende html e-mail

Hvordan får jeg outputtet af en form til at blive sendt som en HTML e-mail?
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:42 #1
Sådan sender du mail\'en som html ... du kan nok gætte dig til hvad der skal stå i de forskellige variabler ... :)

mail($to,$subject,$message,\"From: \\\"$from_name\\\" <$from_email>\\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1\\nContent-Transfer-Encoding: 8bit\");
09. oktober 2001 - 16:48 #2
Hvis scriptet nu er sådan.hvordan vil du så sætte det ind?
<html>
<head>
<!-- Minus AutoDato -->
<title>Formmail Script`s</title>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">
</head>

<style>
.button      {background-color:#9AB1C8;
          border-bottom:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-left:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-right:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-top:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          color:#000000;
          cursor:hand;
          font-family:verdana;
          font-size: 8pt;
          }

.but      {background-color:#D0DDEA;
          border-bottom:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-left:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-right:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-top:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          color:#000000;
          font-family:verdana;
          font-size: 8pt;
          }

</style>
<body>

<h3>Send mig en Mail!</h3><br><br>
<form ACTION=\"<?php echo $PHP_SELF; ?> \" METHOD=\"POST\">
Dit Navn:<BR>
<INPUT TYPE=\"text\" class=\"but\" name=\"navn\"><BR>
adressen det skal sendes til:<BR>
<INPUT TYPE=\"text\" class=\"but\" name=\"mail\"><BR>
Din e-mail:<BR>
<INPUT TYPE=\"text\" class=\"but\" name=\"epost\"><BR>
Emne:<BR>
<INPUT TYPE=\"text\" class=\"but\" name=\"emne\"><BR>Besked:<BR><TEXTAREA WRAP=\"off\" class=\"but\" ROWS=\"10\" COLS=\"40\" name=\"tekst\"></TEXTAREA><BR><BR><INPUT TYPE=\"submit\" class=\"button\" VALUE=\"Send Besked\" name=\"send\"><INPUT TYPE=\"reset\" class=\"button\">
</form>

<?php
if ($send) {
    function tilbage($meddelelse) {
        echo  \"<h3>$meddelelse</h3>\\n\";
        echo  \"<form><input type=button value=\\\"<<< Tilbage\\\" onClick=history.back()></form>\\n\";
        echo  \"</body></html>\\n\";
        exit;
    }

    if (!$navn) tilbage( \"Du har glemt at skrive noget i feltet \\\"navn\\\"...\");
    if (!$tekst) tilbage( \"Du har glemt at skrive noget beskedfeltet\");

  $tekst = \"$navn har valgt at sende denne mail til dig fra <a href=httpp://pg.whitehat.dk>PartyGuiden!</a> med beskeden: $tekst \";

    mail( \"$mail\", $emne, $tekst, \"From: $epost\\nX-Mailer: http://$HTTP_HOST$REQUEST_URI\\n\");
echo  \"<h4>Din epost er sendt</h4>\\n\";
}

?>
</body>
</html>
09. oktober 2001 - 16:54 #3
Jeg bliver desværre nødt til at logge af nu, men du kan da give et  svar og jeg vil kigge på det imorgen!
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:55 #4
Der hvor du har:
mail( \"$mail\", $emne, $tekst, \"From: $epost\\nX-Mailer: http://$HTTP_HOST$REQUEST_URI\\n\");

skal du ændre til:
mail($mail,$emne,$tekst,\"From: $epost\\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1\\nContent-Transfer-Encoding: 8bit\");
Avatar billede gfx Nybegynder
19. november 2001 - 10:17 #5
luk