Avatar billede klatten Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

password ==> åbn ny htm side

http://klatten.webpunkt.dk/eksperten/passw.php
En der kan ændre nedenstående for mig, således at et korrekt password resulterer i, at man bliver lukket ind på en skjult hmt side.

<?

$realpw = \"kodeord\";

if($action == \"login\"){

if(!$password) echo \"Du har ikke indtastet en password!\";
else{

if($password == $realpw){
?>
Dette er resultatet af et rigtigt kodeord, men jeg vil have, at den åbner en htm fil.
<?
}
else echo \"Der er fejl i password!\";

}
else{
?>

<form action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?action=login\" method=\"post\">
<table>
<tr>
<td><font size=\"2\" face=\"Verdana\">Password:</font></td>
<td><input type=\"password\" name=\"password\" STYLE=\"border: 1px solid #000000\"></td></tr><tr>
<td></td><td><INPUT TYPE=\"image\" VALUE=\"Login\" SRC=\"http://users.theroom.dk/klatten/img/login.jpg\" onFocus=blur()><P>Password = kodeord</td></tr></table>
</form>

<?
}
?>
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:00 #1
brug bare include ... www.php.net/include ... :)
Avatar billede clausmort Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:05 #2
Sagt på nemt - omdøb din html fil til noget.inc og skriv følgende i din kode:

if($password == $realpw){
?>
include(\'noget.inc\');
<?
}
else echo \"Der er fejl i password!\";
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:08 #3
Det er da absolut overflødigt og for folk der har hang til mondæn kode ... bare brug include(\"stien/til/din_fil.htm\"); ... (husk at man ikke kan include fra en anden server)
Avatar billede klatten Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:06 #4
ikke forstået...
Glemte jo lige at fortælle, at jeg virkelig ikke har forstand på php...ovenstående kode har jeg fundet et sted.
Derfor, repsac, kan jeg ikke lige bruge dit link, da jeg ikke har tid til at lære mig selv noget om php lige nu.

clausmort>
det virker ikke, det du foreslår. Efter kodeordet er indtastet skriver den jo bare en tekst med

include(\'minfil.htm\')
Avatar billede klatten Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:09 #5
har også prøvet at fjerne ?> og <? men så kommer der parse error
Avatar billede myplacedk Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:12 #6
(husk at man GODT kan include fra en anden server, men det frarådes hvis det kan lade sig gøre.)

/Niels Andersen
Avatar billede myplacedk Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:13 #7
if($password == $realpw){
    include(\'fil.html\');
}
Avatar billede klatten Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:15 #8
så virker det! Tak myplacedk
havde glemt  ;

Poster du lige et svar, så jeg kan fordele point?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:34 #9
.